ماجرای فوت جوان تهرانی چه بود؟/ روایت های مختلف از مرگ حمیدرضا روحی

خبر فوت حمیدرضا روحی در جریان حوادث شب گذشته تهران در حالی منتشر شد به روایت‌های متفاوتی پیرامون فوت او منتشر شده است و ویدئوهایی از سبک زندگی وی در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای در میان کاربران داشته است.
ماجرای فوت جوان تهرانی چه بود؟  روایت های مختلف از مرگ حمیدرضا روحی
کد خبر : ۶۴۴۷

در ساعات گذشته خبری مبنی بر فوت یک نوجوان بنام "حمیدرضا روحی" در تجمعات و ناآرامی‌های شهر زیبا در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های غیررسمی منتشر شده بود و ادعا شده بود که با تیراندازی نیرو‌های امنیتی کشته شد. بعد از آن رسانه‌های رسمی و خبرگزاری‌های اصولگرا در خبری با عنوان" شهادت بسیجی دهه هشتادی در تهران"، ضمن معرفی وی به عنوان یک بسیجی، نوشته بودند توسط "اغتشاشگران" به شهادت رسید. 

 

همچنین از قول سرهنگ عباس بستار، روابط عمومی ناحیه قدس سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ این خبر را تایید کرد و نوشت: «زمان مراسم تشییع و تدفین پیکر این شهید بسیجی متعاقبا اعلام می‌شود.»

اما ساعتی بعد این خبر از خروجی و کانال‌های این خبرگزاری‌ها حذف و خبری دیگر در خصوص نحوه فوت این نوجوان منتشر شد.

این خبر در تمام رسانه‌های معتبر داخلی از قول «فارس» منتشر شده است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد نشانه‌ای از این خبر حداقل در زمان حاضر بر روی خروجی و کانال‌های آن خبرگزاری‌ها نیست و حذف شده است به جای آن روایت دیگری در خصوص نحوه فوت این نوجوان منتشر شده است.

خبرگزاری فارس اعلام کرده است که «حمیدرضا روحی» در اعتراضات دیشب به عنوان معترض حضور داشته است و روایتی دیگری را در این خصوص منتشر کرده است.

این خبرگزاری نوشت: «پیگیری های بعدی خبرنگار ما نشان می دهد «حمیدرضا روحی» دارای سابقه عضویت عادی در بسیج بوده است اما در شب گذشته در اعتراضات خیابانی شرکت کرده بود. عضویت در بسیج برای عموم مردم آزاد است

حمیدرضا روحی

تصویری که فارس منتشر کرد

این خبرگزاری نزدیک به سپاه نوشت: برخی شاهدان ماجرا که از اعضای بسیج حاضر در محل واقعه بودند گفتند: پیکر این فرد در حالی که با تیر جنگی هدف قرار گرفته بود، توسط اغتشاشگران روی زمین کشیده می‌شد که با حضور نیرو‌های بسیج از دست آن‌ها آزاد شد. با توجه به عدم استفاده از سلاح جنگی توسط ماموران و نیرو‌های بسیج، این احتمال که نامبرده توسط تیم‌های ترور برای کشته سازی به قتل رسیده باشد محتمل است.

گفتنی است که ویدئوهایی از سبک زندگی حمیدرضا روحی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که بازتاب گسترده ای داشته است.

حمید رضا روحی

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر