دستگیری 40 تبعه خارجی در حوادث اخیر

سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد: ۴۰ نفر از اتباع خارجی در حوادث اخیر بازداشت شدند.
دستگیری 40 تبعه خارجی در حوادث اخیر
کد خبر : ۶۷۹۰

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره نقش اتباع خارجی در حوادث اخیر گفت: ۴۰ نفر از اتباع خارجی که در حوادث اخیر نقش‌آفرینی کردند و حتی در میدان حضور داشتند، بازداشت شدند.

ستایشی ادامه داد: تحقیقات واجد محرمانگی است و مطابق قوانین داخلی کشور ما طبق شرایط قانون مجازات اسلامی محاکمه خواهند شد.

وی درباره آخرین وضعیت  پرونده‌های ارز فردایی و معاملات بدون مجوز  گفت: اهتمام‌مان این است در شرایط جاری نگذاریم التهابات در حوزه‌های مختلف موجب شود که دشمن سوءاستفاده کند. ۲۱ نفر به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق معاملات بدون مجوز دستگیر و تفیهم اتهام شدند و  قرار تامین قانونی مناسب برای آن‌ها صادر شده و دقت شده است تا کسانی که در التهابات بی‌گناه هستند آزاد شوند. ۸ نفر از این تعداد به لحاظ این‌که جرمی نداشتند آزادشدند و ۱۳ نفر که مرتکب اعمال مجرمانه شدند با صدور قرار بازداشت موقت در زندان هستند.

وی افزود: در رابطه با موضوع ارز فردایی ۱۴ نفر در ماه جاری دستگیر شدند و  پرونده در شعبه ۱۰ بازپرسی مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی است.   قرار تامین صادر شده و از این تعداد یک نفر با قرار وثیقه و ۱۰  نفر با صدور قرار  کفالت و ۳ نفر دیگر  هم با صدور قرار التزام آزاد شدند. پرونده‌ها در تحقیقات است و بزودی در مرحله دادسرا تعیین تکلیف خواهند شد.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر