گام آخر در واردات خودرو برداشته شد

وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام کرد که آیین نامه واردات خودرو در مسیر ابلاغ است.
گام آخر در واردات خودرو برداشته شد
کد خبر : ۱۹۶۸

 رضا فاطمی امین، در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت بحث آیین نامه واردات خودرو اعلام کرد: واردات خودرو هفته پیش مصوب شد و در مسیر ابلاغ است.

گفت: در چند ماه گذشته چالشی داشتیم که اسقاط موتور سیکلت و خودروهای دیزلی متصل شده بود به شماره گذاری خودروهای جدید و این یک مشکلاتی بوجود آورده بود.

وی افزود: ما خودروهای اسقاطی خیلی کم داریم و موتورسیکلت‌ها شماره گذاری‌شان محدود شده بود، انبارها پر شده بودند و به سمت تعطیلی رفته بود و دولت مصوب کرد که شماره گذاری به اسقاط خودرو متصل نشود، چون به هر دلیلی در دوره‌هایی خودروی اسقاط به اندازه کافی وجود ندارد.

فاطمی امین با اعلام تصویب لایحه دو فوریتی در دولت ادامه داد: با این لایحه اگر در هر دوره‌ای خودرو و یا موتور سیکلت فرسوده به اندازه کافی وجود نداشته باشد، شماره‌گذاری محدود نمی‌شود، بلکه مبلغی را خودروسازان و موتورسیکلت سازان به صندوق محیط زیست واریز می‌کنند و از آن طریق امکان شماره‌گذاری انجام می‌شود.

وی درباره حضور ایران در نمایشگاه قطعات خودرو در روسیه اظهار کرد: ۵۰ شرکت ایرانی در نمایشگاه خودرو روسیه حضور داشتند که بیشترین تعداد بعد از شرکت کنندگان روسی بود. از این نمایشگاه استقبالی فراتر از انتظار برگزارکنندگان صورت گرفته و طی فردا و پس‌فردا تفاهم‌نامه‌هایی در خصوص قطعات خودرو امضا می‌شود.

فاطمی‌امین درباره عرضه خودرو در بورس کالا گفت: بورس کالا سازوکار شفافی برای عرضه و تقاضا است و وزارت صمت بسیاری از کالاها را وارد این بورس کرده است. در مورد خودرو هم لازم بود هماهنگی‌هایی باشد که انجام شد و خودرو هم در بورس کالا عرصه شده است. چندین خودرو عرضه شده است و چند خودرو دیگر هم در برنامه عرضه است.

 

 

 

مجله زندگی
ارسال نظر