در بازار خودرو چه خبر است؟/ریزش قیمت‌ها ادامه دارد

بازار خودرو، شرایط را زیر سایه اخبار مربوط به مذاکرات احیای برجام، قیمت دلار و واردات خودرو می‌گذراند، خبرهایی که هر کدام به نوبه خود می‌تواند بازار را در مسیر تازه‌ای وارد کند.
در بازار خودرو چه خبر است؟/ریزش قیمت‌ها ادامه دارد
کد خبر : ۲۰۱۹

 آن‌طور که در روند بازار مشاهد می‌شود، بازار خودرو همچنان در مسیر کاهشی حرکت می‌کند، به طوری که کوییک افت یک میلیون تومانی و کوییکR ریزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

در حال حاضر کوییک در بازار ۱۹۹ میلیون تومان و کوییک R در حدود ۲۰۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

در این میان، قیمت پراید بدون تغییر بود و پراید ۱۱۱ به قیمت ۲۰۳ میلیون تومان و پراید ۱۳۱ حدود ۱۸۳ میلیون تومان به فروش رفت.

این در شرایطی است که محصولات پژو با کاهش قیمت مواجه شد. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۹ در طول یک هفته گذشته ۲ میلیون تومان و مدل ۱۴۰۱ آن نیز ۳ میلیون تومان ارزان شد.

در این میان، بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت دناپلاس دنده‌ای ۵ میلیون تومان ریزش کرده و به حدود ۴۷۵ میلیون تومان رسیده است. دناپلاس مدل ۱۴۰۰ هم ۲ میلیون تومان ارزان شده و در بازار ۳۷۸ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.

اما تارا دنده‌ای ۲ میلیون تومان کاهش قیمت پیدا کرده و در بازار ۴۲۸ میلیون تومان قیمت دارد. ساینا دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ هم یک میلیون تومان ارزان شده و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.

تحلیلگران بازار خودرو معتقدند کاهش قیمت دلار از ۳۲ هزار تومان به زیر ۳۰ هزار تومان و خوش‌بینی نسبت به مذاکرات برجامی را می توان مهم‌ترین عامل کاهش قیمت ها در بازار آزاد دانست.

البته در انتهای هفته و باپاسخ آمریکا به پیشنهادات ایران در خصوص توافق هسته‌ای، نگرانی از آینده برجام افزایش یافته و خبرهای ضد و نقیضی در این خصوص منتشر شده است. ابن در شرایطی است که پنج‌شنبه شب گذشته،‌ سوم شهریور ماه هم آیین نامه واردات خودرو پس از تاخیر دو ماهه منتشر شد. حالا باید دید برآیند این عوامل چه تاثیری بر بازار خودرو خواهد گذاشت.

 

مجله زندگی
ارسال نظر