تخصص مجری شدن مهران رجبی و سیدبشیر کجاست ؟

سپردن اجرای دو برنامه به مهران رجبی و حضور سیدبشیر حسینی در جمع مجریان مسابقه‌های تلویزیونی، با انتقادهای زیادی روبه‌رو شده است. اکثر مخاطبان معتقدند اجرا نیاز به تخصص دارد و با تجربه بازیگری و داوری، نمی‌شود مجری شد.
تخصص مجری شدن مهران رجبی و سیدبشیر کجاست ؟
کد خبر : ۶۱۱۹

بعد از انتقادهای فراوان به اجرای مهران رجبی و سیدبشیر حسینی در تلویزیون، خبرآنلاین نظرسنجی برگزار کرده و از مخاطبانش خواسته درباره اجرای این دو نفر نظر دهند.
بخش مهمی از مخاطبان معتقدند اجرا مقوله‌ای تخصصی کاملا مجزا نسبت به بازیگری است و هر بازیگری نمی‌تواند به عنوان مجری وارد عمل شود. یکی از مخاطبان نوشته: «مهران رجبی و سید بشیر حسینی برای مجری بودن گزینه خوبی نیستن چون در واقع تخصصی در این خصوص ندارند.»
بعضی مخاطبان به این نکته اشاره کرده‌اند که حضور مهران رجبی و بشیر حسینی در جایگاه مجری نه به نفع خود این بازیگر است و نه به نفع تلویزیون. مخاطبی نوشته: «ابدا تجربه موفقی نیست……این حضرات همون تعداد کم بینندگان رو هم حذف می‌کنن.»
نکته قابل توجه اینجاست که در سال‌های اخیر بازیگران مختلفی قدم به عرصه اجرا گذاشته‌اند اما از میان آنها فقط چند نفر توانسته‌اند در این جایگاه موفق ظاهر شوند. با این حال فقط مسئله اجرا در یک برنامه مطرح نیست. چون مهران رجبی درحال حاضر مجری دو برنامه کاملا متفات است آنهم بدون اینکه تخصصی در هیچ‌یک از آنها داشته باشد.
سال‌ها پیش قانونی وضع شده بود که برنامه‌سازان را موظف می‌کرد از مجریان متخصص برای برنامه‌ها استفاده کنند و از این رو حضور یک مجری به صورت همزمان در دو یا چند شبکه ممنوع اعلام شده بود. حالا اما قرار گرفتن یک بازیگر در جایگاه مجری یک برنامه سلامت‌محور و یک مسابقه نشان از این دارد که عملا تخصص مجری‌ها اهمیتی در تلویزیون ندارد.
از طرف دیگر نسبت به اجرای سیدبشیر حسینی هم در برنامه «رویانیوم» انتقادهای زیادی وجود دارد. یکی از مخاطبان در بخش نظرات خبرآنلاین نوشته: « سیدبشیر حسینی حتی نمی‌تونست داور خوبی باشه حالا چطور مجری باشه؟»
عدم موفقیت بشیر حسینی در داوری فصل اول «عصرجدید» مسئله‌ای بود که همان زمان هم مدام مطرح می‌شد. بعد از آن هم صحبت‌هایش در گفت‌وگو با مژده لواسانی درباره پیاده‌روی اربعین، حاشیه‌های زیادی برایش ایجاد کرد و باعث شد هوشمندی او در اجرای یک برنامه و توانایی‌اش در مدیریت یک بحث، جدی گرفته نشود.
حالا باید دید در غیاب مجری‌های مطرح تلویزیونی، بعد از مهران رجبی و بشیر حسینی، تلویزیون برای اجرای برنامه‌هایش دست به سوی کدام چهره‌ها دراز خواهد کرد.

 

مجله زندگی
ارسال نظر