چرا آنجلینا جولی از سمتش در امور پناهندگان سازمان ملل کناره‌گیری کرد ؟

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در یک بیانیه مشترک اعلام کرد آنجلینا جولی از سمت خود به‌عنوان فرستاده ویژه این نهاد کناره‌گیری می‌کند.
چرا آنجلینا جولی از سمتش در امور پناهندگان سازمان ملل کناره‌گیری کرد ؟
کد خبر : ۸۹۴۹

خانم جولی در این بیانیه گفت که «من در سال‌های آینده برای حمایت از پناهندگان و دیگر آوارگان تمام تلاشم را انجام می‌دهم.»

جولی اضافه کرد که احساس می‌کند زمان آن فرا رسیده است که با تعامل مستقیم با پناهندگان و سازمان‌های محلی «به‌گونه‌ای دیگر کار کند.»

جولی برای نخستین بار در سال ۲۰۰۱ کار با کمیساریایی سازمان ملل در امور پناهندگان را آغاز کرد و در سال ۲۰۱۲ به‌عنوان فرستاده ویژه این نهاد منصوب شد. وی در بیش از ۶۰ ماموریت میدانی حضور داشت.

فیلیپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: «پس از مدتی طولانی و موفق با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از تمایل او برای تغییر مشارکت و حمایت می‌کنم. می‌دانم که موضوع پناهندگی در قلب او باقی خواهد ماند و مطمئنم که او همان علاقه و توجه را به مجموعه گسترده‌تری از کمک‌های بشردوستانه معطوف خواهد کرد.»

جولی در سال ۲۰۰۱ بازدید از اردوگاه‌های پناهندگان را آغاز کرد و در همان سال به‌عنوان سفیر حسن نیت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل منصوب شد. در آن زمان، کمیساریای عالی وقت گفته بود که امیدوار است که این بازیگر بتواند توجه جوانان را به وضعیت اسفناک پناهندگان جلب کند.

 

مجله زندگی
ارسال نظر