واتاپ با ویژگی جدیدش همه را شگفت زده کرد

ویژگی ارسال پیام یکبار مصرف به واتساپ می‌آید. با استفاده از این قابلیت، پیام‌های متنی ارسال شده، یک‌بار پس از مشاهده گیرنده، حذف می‌شوند.
واتاپ با ویژگی جدیدش همه را شگفت زده کرد
کد خبر : ۸۵۷۴

واتساپ ظاهرا در حال توسعه ویژگی جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌هایی را ارسال کنند که پس از مشاهده توسط گیرنده، به‌طور خودکار حذف می‌شوند. قابلیت ارسال پیام یکبار مصرف که تحت عنوان “view-one” نام‌گذاری شده، در نسخه بتای این پلتفرم در حال آزمایش است.

طبق گزارش‌ها، واتساپ در حال آزمایش یک ویژگی جدید تحت عنوان “view-one” است که از کپی کردن یا ارسال پیام‌هایی که توسط دریافت‌کنندگان مشاهده شده‌اند، جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر این، گیرندگان نمی‌توانند از این پیام‌ها اسکرین‌شات بگیرند. ویژگی ارسال پیام یکبار مصرف واتساپ در نسخه بتای ۲.۲۲.۲۵.۲۰، برای پلتفرم اندروید رویت شد.

واتساپ پیش از این هم ویژگی‌ مشابهی را برای عکس‌ها و فیلم‌ها ارائه کرده بود که البته برای پیام‌های متنی در دسترس قرار نداشت. فقدان امکان ارسال پیام یکبار مصرف باعث شده بود تا Whatspp در مقایسه با رقبای محبوب خود مانند تلگرام و اسنپ‌چت عقب بماند. با افزودن این قابلیت، کاربران واتساپ می‌توانند با امنیت بالاتری با مخاطبان خود چت کنند و نگران پیام‌های ارسالی برای دیگران نباشند.

قابلیت جدید واتساپ؛ پیام یکبار مصرف ارسال کنید

گزینه “view-one” تنها ویژگی پیام‌رسانی زودگذری نیست که واتساپ ارائه می‌دهد. این پلتفرم در حال حاضر به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌هایی را ارسال کنند که به‌طور خودکار پس از مدت زمان مشخصی ناپدید می‌شوند. ویژگی مذکور برای چت‌های فردی و گروهی در دسترس بوده و بسته به تنظیمات کاربر، امکان ناپدید شدن پیام‌ها پس از ۲۴ ساعت تا ۹۰ روز را ارائه می‌دهد.

از طریق قابلیت ارسال یکبار مصرف پیام در آینده، پیام‌های ارسالی از واتساپ، بلافاصله پس از مشاهده توسط گیرنده ناپدید خواهند شد. ویژگی امنیتی واتساپ، لایه امنیتی جدیدی از حریم خصوصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به جلوگیری از کپی یا ارسال پیام‌ها کمک می‌کند. ویژگی “view-one” هم‌اکنون بر روی نسخه بتای این پلتفرم در حال آزمایش است و انتظار می‌رود در آینده نزدیک برای همه کاربران عرضه شود.

 

منبع :
عرشه
مجله زندگی
ارسال نظر