آیفون اپلیکیشن محبوب خود را حذف می کند!

در آستانه ورود به سال ۲۰۲۳، اپل یکی از اپلیکیشن‌های محبوب خود را حذف می‌کند.
آیفون اپلیکیشن محبوب خود را حذف می کند!
کد خبر : ۹۳۰۴

ظاهرا اپل برای حذف یکی از اپلیکیشن‌های محبوبش، دلیل خوبی دارد. شرکت سازنده آیفون، قصد دارد اپلیکیشن دارک اسکای (Dark Sky) را که ارائه کننده اطلاعات هواشناسی است، حذف کند. اپل البته پیش از اینها، نسخه اندروید این برنامه را حذف کرده است، اما از ۳۱ دسامبر، نسخه ios هم حذف خواهد شد.

اپل در حال حاضر، تعدادی ویژگی به برنامه آب و هوای اختصاصی خود اضافه کرده است. این ویژگی‌ها، از جمله نقشه‌های بیشتر و اطلاعات دقیق‌تر برنامه، با ios ۱۵ شروع شد. همین‌طور با ورود ios ۱۶ ویژگی‌های بیشتری هم اضافه شد که از جمله آنها می‌توان به نوتیفیکیشن‌های سریع اشاره کرد.

این ویژگی اخیر به کاربر کمک می‌کند که از یک تغییر آب و هوایی یا یک رویداد خاص، حتی بدون چک کردن برنامه باخبر شود. مثلا اگر هواشناسی بارش برف را پیش‌بینی کند، اپلیکیشن برای کاربر نوتیفیکیشن ارسال می‌کند.

بستن برنامه دارک اسکای و تمرکز خدمات آب و هوایی اپل روی برنامه اختصاصی این شرکت یعنی «Apple Weather» از مدت‌ها پیش در دستور کار قرار داشت. برنامه دارک اسکای در ماه سپتامبر از اپ استور خارج شد تا کاربر جدیدی نتواند آن را نصب کند و با پایان دسامبر، از کار خواهد افتاد.

وب‌سایت «Dark Sky» اعلام کرده است : «همانطور که قبلا اعلام شده بود، نسخه ios برنامه «Dark Sky» از تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ دیگر در دسترس نخواهد بود و از این تاریخ، نسخه‌های خریداری‌شده این برنامه دیگر اطلاعات آب و هوا را ارائه نمی‌کنند.»

وب‌سایت «Dark Sky» هم تا تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۳ به کار خود ادامه خواهد داد. وب‌سایتی که مدعی است دقیق‌ترین اطلاعات آب و هوایی را ارائه می‌دهد. با این حال این اپلیکیشن رایگان نبود و ۳.۹۹ دلار قیمت داشت

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
عرشه
مجله زندگی
ارسال نظر