برای خرید خانه از چه بانک‌هایی می‌توانید وام بگیرید؟

خرید مسکن در شرایطی که هزینه‌های زیادی روی دوش خانواده‌ها برای تامین مخارج اولیه زندگی زوج‌های جوان قرار دارد، داشتن مسکن دغدغه حیاتی است.
برای خرید خانه از چه بانک‌هایی می‌توانید وام بگیرید؟
کد خبر : ۱۰۷۱

با توجه به قیمت‌های کنونی امکان خرید مسکن بسیار سخت است و تنها با وام مسکن و داشتن پس انداز امکان خرید آن وجود دارد.

 وام خرید مسکن هر ساله به روزرسانی شده و با مبلغ جدیدی به متقاضیان پرداخت می‌شود. این مبلغ بعد از به روزرسانی و اضافه شدن اطلاعات لازم از درگاه‌های معتبر اطلاع رسانی خواهد شد. در این گزارش تمامی اطلاعات مربوط به خرید مسکن تجمیع شده و مدارک و شرایط لازم برای این منظور بیان می‌شود؛

شرایط عمومی دریافت وام

افراد که قصد گرفتن وام مسکن را دارند باید بالای 18 سال سن داشته و بدون سابقه چک برگشتی یا بدهی معوق در سیستم بانکی باشند. برای دریافت وام خرید مسکن 1401 در برخی بانک‌ها نیاز به سپرده گذاری است و بعضی هم با خرید اوراق ممتاز تسهیلات خانه را ارائه می‌دهند. درآمد فرد متقاضی نیز برای دریافت این وام مهم است و در صورتی که مستمری متقاضیان با مبالغ بازپرداخت تسهیلات همخوانی نداشته باشد امکان پرداخت وام وجود ندارد.

شرایط دریافت وام خرید مسکن از بانک مسکن

افرادی که قصد دریافت وام از بانک مسکن را دارند باید فرم «ج» را دریافت کرده و تکمیل کنند. افرادی که خواهان دریافت وام خرید مسکن هستند، نباید سن ملک موردنظرشان از 25 سال بیشتر باشد. به منظور دریافت این وام از محل اوراق ممتاز، امکان خرید ورقه‌های حق تقدم به میزان نصف تسهیلات وجود دارد. افرادی که قصد دریافت وام از بانک مسکن را دارند باید حساب مشخصی را در بانک باز کرده باشند.

شرایط دریافت تسهیلات خرید مسکن از بانک ملی

بانک ملی به افرادی وام خرید مسکن را پرداخت می‌کند که حتما در این مجموعه حساب مدنظر بانک را باز کرده باشند. درآمد افراد از طریق بانک ملی استعلام گرفته می‌شود و به افراد واجد شرایط این وام پرداخت خواهد شد.

شرایط دریافت وام خرید مسکن بانک سامان

افرادی که قصد دریافت وام مسکن از بانک سامان را دارند باید بدانند که ملک مورد نظر آن‌ها ارزش گذاری می‌شود. خانه خریداری شده باید به صورت شش دانگ به راحتی قابل خرید و فروش، بلامعارض و ارزنده باشد.

متقاضیان باید بدانند حداکثر به میزان 50 درصد ارزش ملک افراد، امکان دریافت وام وجود دارد. مبلغ بازپرداخت تسهیلات براساس توان فرد دریافت کننده وام است. ملک خریداری شده تا پایان پرداخت اقساط وام در رهن بانک خواهد بود.

شرایط عمومی دریافت وام مسکن

هر بانکی برای پرداخت وام مسکن مدارک خاص خود را دارد. اما به طور کلی ارائه شناسنامه و کپی صفحات آن، کارت ملی و تصویر آن، کارت ملی و شناسنامه ضامن‌ها، گواهی اشتغال به کار یا ارائه فیش حقوقی، سند ملک، پروانه ساخت، ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت قانونی برای آقایان ضروری است.

مبلغ وام مسکن چقدر است؟

مبلغ وام مسکن بانک سامان 750 میلیون تومان برای کلان شهرها و 500 میلیون تومان برای مناطق کوچک و کم جمعیت است. افرادی که وام خانه را از بانک مسکن دریافت می‌کنند باید بدانند سقف تسهیلات این مجموعه از محل پس انداز صندوق مسکن یکم، پس انداز مسکن و اوراق ممتاز تفاوت دارد. تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم برای تهران 80 میلیون، مراکز استان‌ها 60 میلیون و سایر شهرها 40 میلیون تومان است.

سقف تسهیلات صندوق پس انداز مسکن، 20 میلیون تومان اعلام شده است. اما وام از اوراق ممتاز برای تهران 100 میلیون، برای مراکز استان‌ها 80 میلیون و دیگر شهرها 60 میلیون تومان خواهد بود.

کمترین مبلغ وام مسکن مربوط به بانک ملی است که 60 میلیون تومان اعلام شده و با وام جعاله مسکن به 70 میلیون تومان می‌رسد.

 

 

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
کاماپرس
مجله زندگی
ارسال نظر