چرا یحیی گل محمدی مخالف جدایی وحدت هنانوف است ؟

خبرهای واصله حکایت از آن دارد که یحیی گل محمدی به ۳ دلیل مخالف جدایی و فروش وحدت هنانوف است.
چرا یحیی گل محمدی مخالف جدایی وحدت هنانوف است ؟
کد خبر : ۱۱۶۲۳

در نقل و انتقالات زمستانی، تیم‌های مختلف به دنبال تقویت خود هستند و برخی بازیکنان پرسپولیس نیز هدف برخی تیم‌ها قرار گرفته اند. در این میان دو، سه تیم لیگ برتری خواهان خرید وحدت هنانوف در نقل و انتقالات نیم فصل شده اند اما یحیی گل‌محمدی به شدت مخالف این جدایی است.

سرمربی پرسپولیس حاضر نیست به راحتی این بازیکن ملی پوش تاجیک را به تیم‌های دیگر بدهد و تصمیمی برای قراردادن اسم این مدافع در لیست مازاد ندارد. بنابراین بحث خروج او از جمع بازیکنان پرسپولیس در زمستان منتفی است و این بازیکن همچنان در کنار سایر اعضای تیم به تمرینات خود ادامه خواهد داد.

جالب‌تر می‌شود وقتی بدانید یحیی گل‌محمدی به سه دلیل به باشگاه پرسپولیس اعلام کرده که مخالف فروش وحدت هنانوف است:

۱- وحدت آچار فرانسه است؛ وحدت هنانوف در هفته‌های اخیر در پُست دفاع راست برای پرسپولیس به میدان رفته است. به طور مثال در دیدار با نساجی مازندران و پس از مصدومیت سعید صادقی این بازیکن تاجیک به زمین رفت و به عنوان دفاع راست بازی کرد تا دانیال اسماعیلی فر یک خط جلوتر برود. این جا به جایی برای پرسپولیس بسیار مؤثر بود و یحیی گل‌محمدی نیز یک مدافع راست جدید پیدا کرد. علاوه بر آن وحدت هنانوف قادر است در دفاع میانی نیز به پرسپولیس کمک کند. همچنین به این بازیکن در تیم ملی تاجیکستان به عنوان هافبک دفاعی بازی می‌کند و یکی از ستاره‌های این تیم است. یحیی گل‌محمدی می‌تواند به عنوان هافبک دفاعی نیز روی این بازیکن حساب باز کند.

۲- سهمیه زیر ۲۳ سال است؛ بازیکن ملی پوش تاجیک یکی از جوانان پرسپولیس و سهمیه زیر ۲۳ سال محسوب می‌شود. او در عین پختگی هنوز جوان است و یحیی گل‌محمدی به همین دلیل اصلا دوست ندارد به راحتی این بازیکن را از دست بدهد چرا که پیدا کردن بازیکنی زیر ۲۳ سال با کیفیت هنانوف بسیار سخت است.

۳- هنانوف ارزان است؛ باورکردنی نیست اما قرارداد وحدت با پرسپولیس ۱۰۰ هزار دلار است! او ارزان ترین بازیکن خارجی لیگ برتر به حساب می‌آید و بر همین اساس یحیی گل‌محمدی اصرار دارد که در پرسپولیس حفظ شود. سرمربی پرسپولیس خوب می‌داند بازیکن خارجی در سطح وحدت هنانوف با قرارداد سالی ۱۰۰ هزار دلار پیدا نمی‌شود!

 

منبع :
همشهری
مجله زندگی
ارسال نظر