احتمال حضور وینگر بوشهری در جمع شاگردان ساپینتو

دیگر زمان زیادی به آغاز فصل فوتبالی در ایران و امارات باقی نمانده و تیم‌ها آخرین روز‌های اردوی آماده سازی خود را سپری می‌کنند تا با قدرت بالا وارد مسابقات شوند. با این حال، همچنان وضعیت یکی از لژیونر‌های مطرح فوتبال ایران برای فصل بعد نامشخص است.
احتمال حضور وینگر بوشهری در جمع شاگردان ساپینتو
کد خبر : ۱۵۲۲

 مهدی قایدی که دو فصل خوب را در استقلال با استراماچونی و مجیدی – فکری سپری کرد، با هدف رسیدن به فوتبال اروپا راهی امارات شد تا پیراهن شباب الاهلی را بر تن کند. تیمی که پیش از آن احمد نوراللهی را جذب کرده بود و دومین خرید خود را از دیگر تیم بزرگ پایتخت انجام داد.

روز‌های ابتدایی برای قایدی خوب پیش رفتند و او در همان نخستین دیدارهایش برای شباب الاهلی، توانست رضایت هواداران را به دست بیاورد، اما ایام خوش باشوی کوچک در دبی خیلی زود گذشتند و او ناگهان در لیست سیاه مهدی علی سرمربی وقت تیم قرار گرفت.

پس از اینکه قایدی در چند بازی عملکرد خوبی نداشت، حضور او در بازی‌های این تیم به شکل سینوسی ادامه داشت. او در برخی از دیدار‌ها از ابتدا به میدان می‌رفت و در چند مسابقه نیز به‌عنوان یار جایگزین به زمین می‌رفت و نهایتا در لیگ قهرمانان آسیا و از مجموع ۶ دیدار تیمش، تنها ۴۵ دقیقه در ترکیب شباب الاهلی حضور داشت و پس از آن حتی روی نیمکت ذخیره‌ها نیز ننشست.

با جدایی مهدی علی و حضور لئوناردو ژاردیم روی نیمکت شوالیه‌های سرخ، انتظار می‌رفت که وضعیت قایدی برای فصل جدید دستخوش تغییرات مثبتی شود، اما نه‌تن‌ها این اتفاق رخ نداد بلکه قایدی در فهرست نفرات مورد نظر سرمربی جدید شباب الاهلی برای اردوی پیش فصل در صربستان هم قرار نگرفت که این مسئله اخبار پیرامون جدایی او را تقویت کرد.

درحالی‌که برخی‌ها نیز مدعی بودند که قایدی در شباب الاهلی ماندگار است، اما این تیم امروز عمر خریبین بازیکن سوری الوحده را به خدمت گرفت تا ترافیک میان عناصر تهاجمی این تیم بیش از پیش افزایش یابد و این مسئله باعث خواهد شد تا قایدی بیشتر از هر زمان دیگری تمایل به جدایی داشته باشد.

در شرایطی که تنها چند ماه تا آغاز جام جهانی باقی مانده است، قایدی هرگز علاقه‌ای به از دست دادن بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان ندارد. بازیکنی که به دنبال فضای بیشتر برای نشان دادن توانایی‌هایش و بازگشت به روز‌های خوبش است.

چند وقتی است که شایعه بازگشت قایدی به استقلال مجددا تکرار شده است. پیگیری‌ها نشان می‌دهد که احتمال حضور وینگر بوشهری در جمع شاگردان ساپینتو چیزی بیشتر از یک شایعه است و آبی‌ها گام‌های مثبتی را نیز در این خصوص برداشته‌اند.

شباب الاهلی که قصد دارد برای فصل بعد جزو تیم‌های نخست جدول باشد و شانس خود را برای قهرمانی امتحان کند، با حضور مهدی قایدی در جمع تیم‌های مدعی ادنوک لیگ مخالفت کرده و قصد ندارد رقبایش را تقویت کند، به همین دلیل آن‌ها پیشنهاد تیم‌هایی مانند الوصل را رد کرده‌اند. از طرفی، فرهاد مجیدی که مشتری پر و پاقرص قایدی بود، پس از ورود استقلال به معامله جذب این بازیکن، از جذب قایدی منصرف شد و او قصد ندارد برای جذب این وینگر بوشهری، با تیم سابقش وارد رقابت شود.

بازگشت قایدی به استقلال می‌تواند به‌راحتی داستان جدایی امیرحسین حسین‌زاده را به دست فراموشی بسپارد. پروژه‌ای سخت و دشوار برای آجورلو و مدیران استقلال که عملی کردن آن در کنار جذب محمد محبی می‌تواند آبی‌ها را به قهرمان اصلی بازار نقل و انتقالات تبدیل کند.

بازگشت قایدی به ایران در مقطع کنونی امری سخت، اما ممکن و شدنی است چرا که این بازیکن نیز به دنبال تیمی برای فرصت بیشتر جهت حضور در زمین مسابقه است. این بازیکن انتخاب‌های متعددی ندارد و باید خیلی زود برای آینده‌اش تصمیم بگیرد. یک انتخاب اشتباه می‌تواند باعث از دست رفتن جام جهانی برای او شود. در فاصله ۱۱۰ روز تا آغاز جام جهانی، مهدی قایدی استقلال را مشتری پر و پاقرص خود می‌بیند و شاید بازگشت او به تهران، آغاز اوج گیری مجدد او و حضور در تیم ملی باشد.

 

منبع :
زنهار
مجله زندگی
ارسال نظر