توطئه‌های زیادی علیه پرسپولیس در جریان است

مدیرعامل پرسپولیس گفت: گروهی تصور می کنند باشگاه پرسپولیس پول مفت دارد
توطئه‌های زیادی علیه پرسپولیس در جریان است
کد خبر : ۳۳۹۰

رضا درویش تاکید کرد اگر یک عالم نخواهند در پرسپولیس بماند ولی خدا بخواهد، می‌ماند.
رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در گفتگویی مفصل  در مورد مسائل مختلف باشگاه پرسپولیس و حواشی فعلی صحبت کرده است.
این گفتگو را می خوانید:
مصاحبه را مستقیم از شایعات در مورد لوکادیا و مسائلی که محور این بازیکن برای ترک ایران مطرح می شود، شروع کنیم. 
اول از همه بگویم حدود یک هفته از موعد پرداخت پول این بازیکن گذشته بود و ما هم به دنبال این بودیم که طلب او را جفت و جور کنیم و خوشبختانه این اتفاق افتاد و شب گذشته بعد از پایان تمرین مطالبات او را به صورت نقد ودر قالب دلار پرداخت کردیم.
پس این شایعه ترس این بازیکن و ورود سفارت هلند از شرایط کشور چیست؟
اصلا این حرفها وجود ندارد. اتفاقا مسئول امور بین الملل ما روز گذشته با لوکادیا صحبت کرد و این بازیکن گفت من ایران را خیلی دوست دارم و برایم عجیب است که در بیرون از کشور ایران می گویند امنیت در اینجا وجود ندارد. او تاکید کرد ایران مردم بسیار خوب و خونگرمی دارد و از شرایطش در کشورمان راضی است. 
خانواده لوکادیا در تهران حضور ندارند؟
خیر چون بچه های این بازیکن به مدرسه می روند در کشور خودشان هستند. 
یکی از مسائلی که این روزها مطرح می شود این است که اگر لیگ تعطیل شود ممکن است این بازیکن وقتی به مرخصی می رود دیگر برنگردد.
 اولا که پول را پرداخت کردیم. ثانیا لوکادیا یک بازیکن کاملا حرفه ای است و متوجه است وقتی با یک باشگاهی قرارداد دارد به اهمیت آن هم واقف خواهد بود.
 مصدومیت دیاباته هم از نظر مالی و ... به پرسپولیس تا حدودی ضربه زد. 
 بعضی مواقع این اتفاقات رخ می دهد. مصدومیت جزیی از فوتبال است و بازیکن دچار آسیب دیدگی می شود. 
آیا در قرارداد او لحاظ کرده اید که اگر این بازیکن زیاد مصدوم شود باشگاه متضرر نشود؟
اگر بازیکن مصدوم بوده باشد این مسائل باید در قرارداد او ذکر شود اما وقتی بازیکن در شرایط سلامت با باشگاه قرارداد امضا می کند نمی توان وارد این مسائل شد.
به مسائل مالی برسیم. حساب بسته باشگاه را می خواهید چه کنید؟
 این یک معضل برای باشگاه است که هر فردی در 30 سال گذشته حساب و کتابی با پرسپولیس داشته اقدام کرده است. یکسری واقعا طلبکار هستند و یکسری هم طلب درست می کنند و تصور می کنند یک پول مفت اینجا هست. کسانی که واقعا از باشگاه طلبکار هستند ما شرمنده آنها هستیم و سعی می کنیم انجام وظیفه کنیم و مطالباتشان را بپردازیم. یکسری هم موقعیتی دیده اند و به دنبال این هستند که بیایند و یک طلبی بگیرند. متاسفانه همه اینها بهم خورده است و معضل زیادی درست کرده است. 
در حال حاضر چه کسی باعث بسته شدن حساب باشگاه شده است؟
در مورد آل ال اشپورت بگویم که انها قبلا از ما شکایت کرده بودند. آن فرد که از ما شکایت کرده علی الظاهر سال 94 از آل اشپورت لباس می گرفته و به باشگاه پرسپولیس می داده است. آن زمان این فرد 20 هزار دلار از پرسپولیس طلبکار بوده اما با چه سیستمی امروز 27 میلیارد و 500 میلیون از باشگاه طلبکار شده را نمی دانم. این را بچه های حقوقی در حال پیگیری هستند تا ببینیم این مبلغ چگونه ایجاد شده است. 
آیا امیدی هست که این رای بشکند؟
صددرصد. نمونه این موارد در باشگاه زیاد است که البته باید کمی فارغ شویم تا بتوانیم از حق باشگاه دفاع کنیم. متاسفانه این قدر پرونده انباشته شده در باشگاه وجود دارد که یک تیم حقوقی کار آزموده می خواهد که این پرونده ها را رسیدگی کند. شما تصور کنید پرونده سال 1375 تازه بدستمان رسیده است. 
ماجرای ورزشگاه درفشی فر هم ظاهرا برای باشگاه داستان شده است.
 همان طور که گفتم اینجا سفره ای پهن است و همه می خواهند از آن بهره مند شوند. به جهت ایام کرونا  6 الی 7 ماه بیشتر استادیوم را در اختیار آن فرد قرار دادیم. جالب است که درهای رختکن هم قفل کرده است. شما فرض کنید کلید خانه خود را به کسی داده اید و درحالی که چند روز مانده که از خانه شما برود کلید را با خودش می برد. متاسفانه یک ساختاری درست کرده بودند که اگر یک نفر هم بخواهد با این مسائل مقابله کند زحمت و سختی های زیادی دارد که باید آن را تحمل کند.
این روزها مهدی ترابی هم به شدت تحت فشار است و شما چه تاکتیکی برای حفظ روحیه بازیکن ملی پوش خود دارید؟
حقیقتا خیلی ها نمی توانند آرامش، یکرنگی و یکدستی را در تیم ما ببینند و به همین دلیل از طرق مختلف سعی می کنند در یکدستی تیم خلل وارد کنند.شاید خیلی ها خبر نداشته باشند ولی بارها برای تیم ما دسیسه کردند. به طور مثال بعید می دانم در ادوار باشگاه این همه شکایت آمده باشد. تا حالا بدهی 50 نفر را پرداخت کرده ایم و اتفاقا بارها به این مسائل در مصاحبه هایم به آن اشاره کرده ام. ما امروز طلبکارانی داریم که مربوط به 10 الی 15 سال پیش هستند. چرا آن زمان نیامده اند؟ همین که من مدیرعامل شدم همه برای مطالبات هجوم آوردند. نمی دانم قیافه من به بانک می خورد که این چنین مراجعه می کنند!
شاید به این بهانه که پول بورس به باشگاه آمده خواستار مطالباتشان شده اند. 
 آن پول چارچوب هایی دارد که به همین راحتی نمی توان به آن دست زد. از آن پول نمی شود بدهی پرداخت کرد. به همین دلیل است که می گویم آرامش تیم ما را برنمی تابند. شما نمی دانید چه شب و روزهایی را پشت سر گذاشتیم. مگر می شود حساب یک باشگاه هر روز بسته باشد؟ تصور کنید در همین بازار بخواهید ارز بازیکن خارجی را تهیه کنید طبیعتا این کار خیلی سخت است. من بعید می دانم تیمی وجود داشته باشد که رقم قرارداد بازیکنانش را از سال گذشته تسویه کرده باشد. ما ابتدای همین امسال پول بازیکنان را پرداخت کردیم. 
البته ظاهرا آپشن قرارداد بازیکنان باقی مانده است. 
 خیلی از باشگاه ها ارقام قرارداد بازیکنانشان را نداده اند. در مورد آپشن ها هم واحد حقوقی و مالی در حال بررسی هستند که انها هم پرداخت خواهد شد اما کلیات صحبتم این است که با این همه گرفتاری و معضلات آرامش ما را بر نمی تابند. 
البته در این بین برای شما هم شایعاتی ایجاد شده و مثلا عنوان شد در حال برکناری یا استعفا از پرسپولیس هستید.
 اینها مهم نیست. اگر خدای بالای سر مقدر کند که ما بمانیم همه عالم هم جمع شوند و بگویند ما نباشیم اتفاقی رخ نمی دهد. رسالت ما این است که وقتی به باشگاه پرسپولیس می آییم به جوانان خدمت کنیم. از سالها پیش این موضوع در ذهن من وجود داشت. پرسپولیس می تواند بهترین باشگاه آسیا باشد اما مشکلاتی سر راهش وجود دارد که همیشه به دنبال حل آن بوده ام. مثلا تیم های پایه، طی سالهای اخیر کدامشان خوب ظاهر شدند؟ جا دارد از همکارانم تشکر کنم که امسال تیم هایی درست کردند که هم تیم های خوبی هستند و هم پشتوانه برای تیم بزرگسالان. شما نگاه کنید چند بازیکن از جوانان و امیدها در تیم بزرگسالانمان وجود دارند و با بچه ها تمرین می کند. خوشبختانه در سه دربی هم برنده شدند. ما اگر به دنبال تبلیغات بودیم سعی می کردیم این مسائل را در بوق و کرنا کنیم. وظیفه ما این است که زحمتمان را بکشیم و کوتاهی از جانب ما صورت نگیرد. 
برایند شما از نتایج پرسپولیس در هفته های گذشته چیست؟ در واقع شفاف تر اگر بخواهیم سوال کنیم چه انتظاری از تیم در این فصل دارید؟
 گاهی اوقات نتایج غیر قابل پیش بینی است و اتفاقاتی رخ می دهد که اصلا به ذهن خطور نمی کند.ولی نباید از بازی بدون برنامه مقابل تراکتور چشم پوشی کرد.اصلا برای کسی متصور نبود پرسپولیس با این بازیکن منحصر به فردی که دارد چنین نتیجه ای بگیرد. گاهی اوقات ممکن است یک تیم به خاطر مسائل روحی و روانی شرایط خوبی نداشته باشد. شاید این اتفاق هفته بییست و پنجم رخ می داد اما این بار هفته هفتم یا هشتم افتاد. 
 چقدر به این تیم امیدوار هستید؟ 
مگر می شود امیدوار نبود؟ بعید می دانم ما در ایران تیمی داشته باشیم که چنین شاکله و کادرفنی داشته باشد. ضمن آنکه اعضای تیم معضلی به نام زمین تمرین داشتند که خوشبختانه روز گذشته زمین تمرین را هم گرفتیم ودیگر بعید می دانم که ما مشکلی داشته باشیم. تنها مشکلمان این است که باید بازیکنان گل بزنند تا برنده شویم وگرنه مشکلی نداریم. 
واقعا باید بدبینانه نگاه کرد که پرسپولیس نتواند قهرمان شود.موافقید؟
 با این بازیکنان و کادری که داریم اگر به چیزی جز قهرمانی تصور کنیم سخت است. با این خیل عظیم هواداران که اگر چه نتوانستیم از حمایت آنها در ورزشگاه ها بهره ببریم اما عملا تیم ما همیشه 12 نفره است و با انرژی این هواداران کارش را پیش می برد. با این هواداران و بازیکنان و کادرفنی دور از ذهن است که به چیزی جز قهرمانی فکر کنیم. 
شما روزهای سختی را سپری کردید و به نظر می رسد زندگی تان هم بعد از حضور در باشگاه نسبت به زمان قبل از حضور در این باشگاه متحول شده است. 
 این کار سختی های خاص خودش را دارد.اگر کسی می خواهد کاری کند که دل میلیون ها نفر را شاد کند، باید رنج را تحمل کند.
تکلیفتان با کارگزار به کجا رسید؟ قرارداد را فسخ کردید؟
 بله در مجمع مصوب شد که با این کارگزار ادامه همکاری ندهیم. این مصوبه مجمع بود و قراردادمان فسخ شد. در حال حاضر یک شرکت اوپراتور تلفن همراه قرارداد بسته ایم. 
در این شرایط وزارت ورزش و حمید سجادی از شما حمایت می کند؟
پس تا حالا کارها چگونه انجام شده است؟ 
اما به هر حال شخص وزیر مدتهاست درمورد استقلال و پرسپولیس صحبتی انجام نداده است. 
 به هر حال وزیر ورزش بیشتر از 50 فدراسیون را زیر نظر دارد و نزدیک به 30 الی 40 اداره کل را نظارت می کند. اگر قرار باشد او درباره باشگاه ها صحبت کند به امورش نمی رسد اما جای تشکر دارد چون در خیلی از امور از وزیر ورزش مدد می گیریم. خیلی مواقع حتی برای یک زمین تمرین مزاحم وزیر می شویم. یا به طور مثال برای حق پخش تلویزیونی خود آقای وزیر چند جلسه را تشکیل داد. جا دارد از طریق شما از ریاست صداوسیما هم تشکر کنم که به همراه امور فرهنگی مجلس همه دست به دست هم دادند تا مشکل حق پخش را حل کند. 
پس خبرهای امیدوار کننده ای در راه است؟
ان شالله. همه دست به دست هم داده اند که بتوانند این مشکل را حل کنند تا هم با شگاه ها به حق و حقوقشان برسند و هم صداوسیما مجاری قانونی اش را انجام دهد.

 

مجله زندگی
ارسال نظر