تغیرات جدی در فولاد / نکونام تهدید کرد

گفتگوی جواد نکونام با سایت رسمی فولاد، نشانی از لحن رسمی اینجور مصاحبه‌ها ندارد.
تغیرات جدی در فولاد / نکونام تهدید کرد
کد خبر : ۵۳۴۸

سرمربی فولاد بعد از نتایج دور انتظار در 11 هفته ابتدایی لیگ برتر، همانی است که بود؛ با اعتماد به نفس و اهل طلب کردن. بنابراین در شرایطی که نتایج به دست آمده و به خصوص سه شکست متوالی در سه بازی آخر را حق تیمش نمی‌داند، ناگهان در فرازی از گفتگو اعلام می‌کند، برخی از بازیکنان که مسئولیت‌پذیری لازم را در این چند هفته نداشته‌اند، از جمع بازیکنان خارج و پیراهن فولاد از تنشان بیرون خواهد آمد.

این صریح‌ترین موضع‌گیری جواد نکونام است که البته برخلاف ظاهر سیاست‌مدارش، هرگز اهل پرده‌پوشی در گفتگوها نیست و از او همواره مصاحبه‌های تند و جنجالی را به خاطر داریم. این گفتگوی آخر هم دستکمی از قبلی‌ها ندارد. او کمی عصبانی و کمی هشداردهنده و در بعضی جاها با طعنه و کنایه، صحبت‌های خود را به زبان می‌آورد و به همه یادآوری می‌کند جایگاه فولاد اینجایی نیست که آنها در حال حاضر در آن قرار دارند و سپس ضربه نهایی را می‌زند:
"بعضی از بازیکنان تیم هم که مسئولیت‌پذیری کمی داشته‌اند، از ترکیب کنار خواهند رفت و نیم فصل از ما جدا خواهند شد. احساس می‌کنم بعضی از بازیکنان قدر فرصتی که فولاد در اختیارشان گذاشته را ندانستند. لازم باشد بازیکنان جوان و آینده‌دار لیگ را به تیم اضافه خواهم کرد."

اینکه بلافاصله پس از صحبتهای نکونام، گمانه‌زنی در مورد هویت بازیکنان صورت گرفته اما از اردوی بسته فولاد به سختی خبری موثق بیرون می‌آید. این سیاست همیشگی نکونام است که به دور از هیاهو و سرک‌کشیدن‌های طبیعی مطبوعات، کار خود را انجام می‌دهد و اگر خلاف این اتفاق بیفتد، مسئولیتش با مدیررسانه‌ای تیم است. بنابراین احتمالا تا نیم فصل نام این بازیکنان منتشر نخواهد شد تا فولاد با ورود به نقل و انتقالات و بازی با این مهره‌ها، در پنجره زمستانی هم دست بالاتر را داشته باشد.

البته شاید اظهارنظر علیه بازیکنان و مقصر قلمدادکردن آنها، سابقه چندان خوبی هم در فوتبال ایران نداشته باشد که نمونه اخیر آن اتفاقی است که سال گذشته در پرسپولیس افتاد و منجر به قربانی‌شدن مهدی شیری در جمع سرخپوشان شد. بازیکنی که بعدها به همین فولاد پیوست و ارزش‌های خود را به رخ کشید.

اگرچه نکونام این حرف را به زبان آورده اما ممکن است این حرف‌ها جنبه هشدار داشته باشد. شاید هم او واقعا تصمیمش را گرفته و قرار است جاروی ریزی به بدنه یکی از پرستاره‌ترین تیمهای لیگ برتر ایران بخورد.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ورزش3
مجله زندگی
ارسال نظر