انتقاد پیشکسوت پرسپولیسی از کی‌روش

مدافع اسبق تیم ملی ایران از تاکتیک و چینش نفرات کی‌روش در بازی با انگلیس انتقاد کرد.
انتقاد پیشکسوت پرسپولیسی از کی‌روش
کد خبر : ۶۸۲۵

تیم ملی فوتبال ایران با یک نمایش نا امید کننده مقابل انگلیس با شکست سنگین ۶-۲ به کار خود در دیدار نخست جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پایان داد تا انتقادات زیادی متوجه کارلوس کی‌روش و تفکرات تاکتیکی او شود.

محسن بنگر، مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از تاکتیک‌ و چینش نفرات از سوی کی‌روش اظهار داشت: من نمی‌دانم در مورد چه چیز این بازی صحبت کنم؟ هیچ چیزی از تیم ملی در این دیدار ندیدیم. انگلیس هرکاری دلش خواست کرد و به هر تعدادی که دلش خواست گل زد و خودش تصمیم گرفت دیگر کافی است و اگر می‌خواستند می‌توانستند گل‌های بیشتری به ما بزنند.

وی افزود: من واقعاً از این بازی و این نمایش تعجب کردم. مدت‌ها بود در بدترین شرایط هم تیم ملی را اینطور بی برنامه و شلخته ندیده بودم. بازیکنان از هم سوا بودند و به هیچ وجه شکل یک تیم نبودند و انگار درون زمین تازه برای اولین بار با هم آشنا شده بودند. نه یک کار ترکیبی نه پاسکاری نه حتی انسجام و چینش و جایگیری در خط دفاع، هیچ چیزی در این دیدار ندیدیم.

مدافع اسبق تیم ملی در مورد وضعیت خط دفاعی تیم ملی گفت: من همیشه می‌گویم سرمربی بهترین شخص برای انتخاب ترکیب اصلی تیم است چرا که در تمرینات بازیکنان را از نزدیک می‌بیند و بهتر می‌داند چه بازیکنی آماده تر است ولی واقعاً از این چینش نمی‌شود دفاع کرد. بازیکنی که در تیم خودش هافبک بازی می‌کند را به عنوان دفاع وسط بازی می‌دهند و در این شرایط اتفاقاً اگر ۶ گل نخوریم باید تعجب کنیم.

بنگر افزود: به این ترکیب نگاه کنید خصوصاً در خط دفاع بازیکنانی بازی کردند که چند سال است کنار هم نبودند و نتیجه‌اش را هم در زمین دیدیم. واقعاً این یک آبروریزی بزرگ بود و تا سال‌ها در مورد این بازی صحبت می‌شود.

بنگر در مورد تاثیر مصدومیت بیرانوند و آمدن حسینی به جایش توضیح داد: این شرایط غیرمنتظره در فوتبال است و نمی‌توانیم به حسینی خیلی ایراد بگیریم. او از لحاظ ذهنی آماده حضور در بازی به این سنگینی نبود و روی گل ها هم چندان مقصر نبود و از این ۶ گل شاید روی دو گل می‌توانست بهتر واکنش نشان دهد. در کل کمترین تقصیر را متوجه حسینی می‌دانم.

وی در پایان در مورد اینکه شانسی برای صعود تیم ملی قائل است یا نه، گفت: با این شرایطی که من دیدم نه. حتی به نظرم با سه باخت و بدون امتیاز به ایران بر می‌گردیم.

مجله زندگی
ارسال نظر