تقابل دیدنی پسران به یاد پدران در دیدار امشب ایران و آمریکا

تنها دو تیمی که نمی‌توانند همزمان از گروه B جام جهانی صعود کنند، ایران و آمریکا هستند. بنابراین حداقل یک تیم در پایان بازی امشب اشک خواهد ریخت و دیگری مشغول جشن و پایکوبی خواهد بود.
تقابل دیدنی پسران به یاد پدران در دیدار امشب ایران و آمریکا
کد خبر : ۷۳۸۷

وبسایت El Día در گزارشی با عنوان «چهار راهی با ولتاژ بالا» به توصیف دیدار ایران و آمریکا پرداخته و نوشته که «مسائل غیرورزشی این بازی را احاطه» کرده‌اند
در ادامه این گزارش آمده است: «امریکا و ایران برای اولین بار در یک دیدار رسمی پس از جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه به مصاف یکدیگر خواهد رفت. میزبان این بازی استادیوم الثوماما است و متئو لاهوز اسپانیایی سوت بازی را در اختیار خواهد داشت.»
این گزارش با بررسی حالات صعود، نوشته که «تیم برنده» به مرحله بعدی صعود می‌کند و در صورت تساوی نیز، ایران شانس بیشتری برای صعود خواهد داشت و تنها در شرایطی که ولز، انگلیس را شکست دهد، ایران حذف می‌شود.
گزارش این روزنامه آرژانتینی با اشاره به یک نکته جالب ادامه پیدا می‌کند: «بازی ایران و آمریکا اگرچه ۲۴ سال بعد از آن مسابقه تاریخی به انجام می‌رسد اما نشانه‌های از تقابل جام جهانی ۹۸ فرانسه را در دل خود دارد؛ پسران گلر ایران احمدرضا عابدزاده و هافبک آمریکا کلودیو رینا.
امیر در زمان درخشش پدرش مقابل آمریکا تنها پنج سال داشت اما جیووانی چهار سال بعد از آن بازی و زمانی که پدرش پیراهن ساندرلند انگلیس را برتن داشت، متولد شد.

pmes1ipk

آنها البته برخلاف پدرانشان جزو مهره‌های اصلی نیستند؛ عابدزاده در دو بازی اخیر نیمکت‌نشین علیرضا بیرانوند و سیدحسین حسینی بوده و رینا با ده دقیقه حضور مقابل انگلیس پای به این دیدار می‌گذارد.»
جیووانی رینا چهره آشنا برای اهالی فوتبال است و با تجربه حضور در بوندسلیگا و پوشیدن پیراهن دورتموند، وینگر خطرناک تیم گرگ بالهالتر محسوب می‌شود و امیر عابدزاده نیز جاه‌طلبی خود را در لالیگا دو دنبال می‌کند.
روزنامه آرژانتینی El Día بازی ایران و آمریکا را از نظر حساسیت با تقابل دو قهرمان جهان، اسپانیا و آلمان مقایسه کرده و نوشته: «نتیجه این بازی بیشتر از نتیجه یک دیدار عادی فوتبال اهمیت دارد.»

fnvf3lem

لازم به ذکر است این بازی از ساعت ۲۲:۳۰ و همزمان با دیگر دیدار گروه بین ولز و انگلیس برگزار خواهد شد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ورزش3
مجله زندگی
ارسال نظر