فوتبالی پر احساس که ایرانی ها را ناامید کرد

جام جهانی قطر - دیدار تیم‌های ملی ایران و آمریکا که به «مادر همه بازی‌ها» معروف است، یکی از مهمترین دیدارهای مرحله گروهی مسابقات این دوره به شمار می‌رود.
فوتبالی پر احساس که ایرانی ها را ناامید کرد
کد خبر : ۷۴۱۱

تیم‌های ملی فوتبال ایران و آمریکا امشب در آخرین خود از گروه B رقابت‌های جام جهانی در حالی مقابل یکدیگر قرار گرفتند که پیروزی هر یک از دو تیم در این دیدار به منزله حذف یکی و صعود دیگری خواهد بود.

تیم‌های ایران و آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه نیز در مرحله گروهی مسابقات به مصاف هم رفته بودند که آن دیدار با برتری ۲ بر یک ملی‌پوشان کشورمان خاتمه پیدا کرد.

دو تیم بار دیگر در آوردگاه جام جهانی رودروی هم قرار گرفتند اما داستان این بازی با بازی ۹۸ فرانسه کاملا متفاوت است.

اما کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران برای یکی از تاریخی‌ترین بازی‌های تیم ملی کشورمان نفرات زیر را درنظر گرفته است:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی، میلاد محمدی، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، احمد نوراللهی، علی قلی‌زاده، مهدی طارمی و سردار آزمون.

گرگ برهالتر نیز ۱۱ نفر زیر را برای مقابله با ملی‌پوشان ایران راهی میدان خواهد کرد:

مت ترنر، سرجینو دست، تیلر آدامز، آنتونی رابینسون، وستون مک‌کنی، یونس موسی، کریستین پولیشیچ، تیم ریم، کامرون کارتر، تیموتی وه‌آ و جاش سارجنت.

داور مسابقه:

متئو لاهوس

دقیقه ۲: تیم ملی آمریکا با حرکت سرجینیو دست از سمت راست صاحب کرنر شد.

دقیقه ۵: کار ترکیبی طارمی، آزمون و رضاییان در پشت محوطه جریمه ایران را صاحب موقعیت کرد که مدافعان آمریکا مانع مهاجمان ایران شدند.

دقیقه ۱۰: سانتر بازیکنان آمریکا از میانه‌های میدان به پولیشیچ در محوطه جریمه رسید و ضربه سر این بازیکن در اختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۱۶: سانتر خطرناک سرجینیو دست از سمت راست با واکنش به موقع بیرانوند از منطقه خطر دور شد.

دقیقه ۲۰: پاس پشت دفاع عزت‌اللهی به طارمی رسید و این بازیکن داخل محوطه جریمه آمریکا شد اما پاس طارمی به آزمون توسط مدافع آمریکا قطع شد.

دقیقه ۲۷: حرکت پولیشیچ در میانه‌های میدان تیموتی وه‌آ را صاحب موقعیت کرد که ضربه سر خطرناک این بازیکن در اختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۳۸: پاس خطرناک سرجینیو دست از سمت راست با ضربه پولیشیچ به گل اول آمریکا تبدیل شد.

پس از گل آمریکا، بازی شکل‌ آرام‌تری به خود گرفت. در دقیقه ۶+۴۵، آمریکا بازهم به گل رسید اما گل تیموتی وه‌آ روی موقعیت آفساید به ثمر رسید تا بازی با نتیجه یک بر صفر به نفع آمریکا پیش برود.

در نهایت تلاش تیم ملی برای به ثمر رساندن گل تساوی ثمری نداشت تا بازی در نیمه اول با پیروزی یک بر صفر آمریکا به پایان برسد.

نیمه دوم

دقیقه ۴۹: تیموتی وه‌آ در مصافی تک به تک آمریکا به گل دوم رساند اما با تشخیص کمک‌داور گل وه‌آ آفساید اعلام شد.

دقیقه ۵۱: سانتر رامین رضاییان از سمت راست به سامان قدوس در محوطه جریمه آمریکا رسید و ضربه سر این بازیکن به شکل خطرناکی از بالای دروازه آمریکا به بیرون رفت.

دقیقه ۶۰: سانتر خطرناک رضاییان از سمت راست با ضربه سر مدافعان آمریکا دفع شد.

دقیقه ۶۴: علی قلی‌زاده در یک رفت و برگشت و روی تعلل مدافع آمریکا در داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که پاس هافبک ایران از جلوی طارمی رد شد و با شوت خطرناک قدوس از کنار دروازه آمریکا به بیرون رفت.

سامان قدوس در دقیقه ۶۵، روی ارسال علی قلی‌زاده در محوطه جریمه آمریکا فرصت بسیار خوبی به دست آورد اما شوت این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۹ این دیدار، یونس موسی روی یک ضربه کاشته فرصت داشت تا دروازه ایران را تهدید کند اما ضربه این بازیکن راهی به دروازه آمریکا نداشت.

یک دقیقه بعد، سعید عزت اللهی روی نفود خود به نیمه زمین آمریکا، از پشت محوطه جریمه، شوتی روانه دروازه حریف کرد که این ضربه هم نتوانست دروازه آمریکا را تهدید کند.

تیم ملی تا دقیقه ۸۰ بازی، تلاش زیادی کرد تا بتواند روی دروازه آمریکا موقعیت ایجاد کند اما تیم ملی هر چه زد به در بسته خورد تا بازی تا دقایق پایانی خود با نتیجه یک بر صفر پیش برود.

ایران در دقیقه ۸۲ بازی، روی یک ضربه ارسالی، می‌توانست دروازه آمریکا را تهدید کند اما برخورد علی کریمی با بازیکن آمریکا باعث شد تا فرصت ایران از دست برود. در این بین بازیکنان ایران اعتقاد به خطای هند داشتند اما داور تصمیم به ادامه بازی گرفت.

با اعلام داور مسابقه، ۹ دقیقه زمان تلف شده برای این بازی در نظر گرفته شد و بازیکنان تیم ملی همچنان در پی راهی برای گشودن دروازه آمریکا بودند.

 

مجله زندگی
ارسال نظر