زیان‌های افزایش نرخ ارز بر دو باشگاه قرمز و آبی پایتخت !

بررسی‌ها نشان می‌دهد که یک سال تاخیر در پرداخت مطالبات دروازه‌بان پیشین پرسپولیس و سرمربی سابق استقلال، برای این دو باشگاه زیان زیادی به همراه داشته است.
زیان‌های افزایش نرخ ارز بر دو باشگاه قرمز و آبی پایتخت !
کد خبر : ۹۹۵۸

بوژیدار رادوشویچ ۲ بهمن ۱۴۰۰ رسما قرارداد خود را با پرسپولیس فسخ کرد و در ادامه با توجه به اینکه مطالباتش پرداخت نشده بود و این فسخ از نظر فیفا قانونی بود، پرسپولیس به پرداخت ۹۵۰ هزار یورو بابت مطالبات ۴ سال بعد محکوم شد. پرسپولیسی‌ها بعد از حکم کمیته وضعیت فیفا، به CAS اعتراض کردند و در نهایت این حکم در دادگاه عالی ورزش هم تایید شد تا پرسپولیس رسما مکلف به پرداخت این پول با ۵ درصد سود سالیانه شود. البته باشگاه پرسپولیس در دروه مدیریت درویش، مذاکراتی با رادوشویچ انجام داد و در نهایت پس از تخفیف ۱۰۰ هزار یورویی، دو طرف توافق کردند که پرسپولیس ۴۰ هزار یورو حق وکیل رادوشویچ را بپردازد و طلب ۸۵۰ هزار یوریی رادوشویچ را هم اقساطی بدهد.

پرسپولیس ۴۰ هزار یورو به وکیل رادوشویچ پرداخت کرده و ۲۵ دی (۱۵ ژانویه) باید قسط اول رادوشویچ را بپردازد اما نکته جالب در این میان تفاوت نرخ ارز نسبت به زمان فسخ رادوشویچ با امروز است.

در بهمن ۱۴۰۰ که رادوشویچ قرارداد خود را فسخ کرد، نرخ یورو حدود ۲۸ هزار تومان بود. با محاسبه این نرخ، طلب رادوشویچ در آن زمان معادل ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می‌شد اما حالا با نوسانات نرخ ارز، پرسپولیسی‌ها برای پرداخت مطالبات رادوشویچ باید حدود ۳۴ میلیارد تومان اعتبار تامین کنند. این یعنی حدود یک سال تاخیر در پرداخت مطلبات این بازیکن کروات تا الان پرسپولیس با زیان حدودا ۱۰ میلیارد تومانی به همراه داشته است.

این در حالی است که باشگاه استقلال هم با چنین مشکلی روبرو است. استقلال در پرونده استراماچونی در آبان سال ۱۳۹۹ که نرخ یورو حدود ۲۷ هزار تومان بود، از سوی کمیته وضعیت فیفا محکوم به پرداخت یک میلیون و ۳۰۰ هزار یورو به این مربی ایتالیایی شد اما این باشگاه حالا باید با نرخ روز یورو، علاوه بر سود ۵ درصدی، باید حدود ۱۷ میلیارد تومان بیشتر پرداخت کند.

مجله زندگی
ارسال نظر