اعلام جدول افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ بازنشستگان تأمین اجتماعی

جدول افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران مشترک صندوق تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ اعلام شد.
اعلام جدول افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ بازنشستگان تأمین اجتماعی
کد خبر : ۱۱۵۶

افزایش حقوق سایر بازنشستگان مشترک صندوق تامین اجتماعی ده درصدی بعلاوه ۶۵۰ هزار تومان به نسبت سال گذشته خواهد بود. بازنشستگانی که در سال گذشته بالای ده میلیون تومان حقوق دریافت می‌نمودند مشمول افزایش ده درصدی می‌شوند. برای بازنشستگانی که کمتر یا بیشتر از ۳۰ سال بیمه‌پردازی داشته‌اند، نسبت مربوطه در تعیین حقوق آنان تاثیرگذار است. بازنشستگان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری (در هر سطحی) مشمول افزایش ده درصدی حقوق به نسبت سال ۱۴۰۰ هستند.

ارقام این جدول با فرض افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق سال گذشته و همچنین اعمال حداقل دریافتی ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان برای بازنشسته‌ای که سی سال سابقه بیمه‌پردازی داشته است، تنظیم شده است.

ممکن است با انتشار متن مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و مشخص شدن جزئیات مصوبه، این جدول دستخوش تغییراتی گردد.

جدول افزایش حقوق بازنشستگان

براین‌اساس بازنشستگان تأمین اجتماعی که در سال گذشته سه تا چهار میلیون دریافت می‌کردند، امسال ۲ میلیون و ۲۶۹ میلیون تومان به حقوق آنان اضافه شد.

همچنین بازنشستگانی که حقوقی بین ۶ تا هفت میلیون تومان داشتند، امسال شاهد افزایش یک میلیون و ۵۲۶ هزارتومانی بر روی حقوق‌های خود خواهند بود.

بازنشستگان تأمین اجتماعی که حقوق آنها بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان بود افزایش حقوق یک میلیون و ۴۴۴ هزارتومانی خواهند بود.

بازنشستگان

براین‌اساس بازنشستگانی که ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند، با یک میلیون و ۵۹۹ هزار تومان حقوق آنها افزایش خواهد یافت.

بر اساس آخرین آمارها، میانگین دریافتی ۳۰ درصد از بازنشستگان تأمین اجتماعی از سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به حدود ۶ میلیون تومان افزایش یافت.

سازمان تأمین اجتماعی حدود ۳.۵ میلیون نفر مستمری‌بگیر دارد که بالغ بر ۷۰ درصد از آنها حداقل مستمری را دریافت می‌کنند و حقوق آنها در سال ۱۴۰۱ به میزان ۵۷.۴ درصد افزایش یافت.

طبق حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ‌سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق‌های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولان که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود.

همچنین به‌منظور کمک به معیشت مستمری‌بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ۱۰ درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تا سقف دریافتی ماهانه ۱۰ میلیون تومان) به‌صورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

هیأت دولت در جلسه چهارم خرداد ماه امسال و به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در اجرای مواد (۹۶) و (۱۱۱) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴،  افزایش مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان را تصویب کرد.بر این اساس از اول فروردین ماه امسال، حداقل مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه معادل حداقل حقوق موضوع مصوب ۱۹ اسفند سال گذشته شورای‌عالی کار خواهد بود و برای سطوح بالاتر از حداقل مستمری همانند بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمولان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری موضوع بند (۴) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه امسال کل کشور افزایش می‌یابد.

آن‌دسته از مشمولان سطوح بالاتر که مجموع دریافتی ماهانه آنها پس از افزایش موضوع این بند کمتر از یکصد میلیون ریال باشد، این افزایش تا سقف مزبور به اضافه ۶ میلیون و پانصد هزار ریال خواهد بود.

همچنین بر اساس این مصوبه، کمک‌هزینه عائله‌مندی و اولاد تمامی مستمری بگیران واجد شرایط همانند بازنشستگان مدیریت خدمات کشوری افزایش می‌یابد.

دستگاه‌های اجرایی مشمول بند (۴) ماده (۶۸) قانون مصوب جلسه ۱۴۰۱/۰۳/۰۴ هیأت وزیران در خصوص افزایش حقوق مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان نیز پیش از این مشخص و طی نامه‌ای در ۱۸ خرداد امسال توسط «محمد مخبر» ابلاغ شده بودند.

 

 

 

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
عرشه
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
ارسالی در
شما با این جدول افزایش حقوق قدیمی و تکراری بازنشستگان را عصبانی می کنید، اذیت کردن را دوست دارید بیچاره بازنشستگان در طول عمر شان این قدر زجر نکشیدند.اما در ابن دولت رئیسی زجر و مصیبت کشیدند ۴ماه است بازنشستگان تامین اجتماعی فریاد می زنند خواستار پولشان را که پس‌انداز کردند هستند اما دولت با لج بازی عجیب وغیر قانونی اجازه نمی دهد بازنشستگان برابر قانون پولشان را بگیرند با توجه به اینکه ریالی از این پول از کیسه دولت نیست با توجه به تورم ۲۰۰ و۳۰۰ درصدی زندگی برای بازنشستگان خیلی سخت شده است اما دوات همچنان اجازه نمی دهد ظاهرا دولت ابر بدکار صندوق تأمین اجتماعی هستند صندوق خالی است لذا دولت افزایش حقوق را ۱۰ درصد کرده خیال خود را بابت بدهی راحت کرده .کو عدالت
باقر سلطانی نزاد
ارسالی در
سلام من با این هشت ملیون باید چکار کنم سه بچه دارم بزرگ شدن. باید جهیزیه بگیرم