اعلام جزئیات واریز حقوق دو ماهه فرهنگیان و کسورات حقوق آنان

جزئیات واریز حقوق فرهنگیان در ماه آبان و آذر و همچنین کسورات حقوق آنان اعلام شد.
اعلام جزئیات واریز حقوق دو ماهه فرهنگیان و کسورات حقوق آنان
کد خبر : ۷۰۵۳

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره موضوع پرداختی های فرهنگیان در ماه آبان و آذر همچنین موضوع کسورات حقوق آنان توضیحاتی داد.

صادق ستاری فرد با بیان گزارش عملکردی از فعالیت این معاونت در خصوص اجرای رتبه‌بندی ضمن تشکر از پیگیری جدی وزیر آموزش و پرورش و قدردانی از همراهی سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: قریب به ۸۰ درصد از مشمولان، مزایای رتبه آموزشیار معلم و حدود ۹۰ درصد از همکاران فرهنگی، مزایای ترمیم حقوق را دریافت کرده اند.

وی افزود: ترمیم حقوق از اول مهرماه اعمال شده که در ماه‌های بعد نیز ادامه خواهد داشت و شامل ضریب ریالی ۳۰۰۰ امتیاز و افزایش ۱۰۰ درصدی حق اولاد و ۵۰ درصدی عائله مندی است‌. در خصوص رتبه‌بندی نیز صدور احکام آموزشیار معلم (۴۵ درصد مجموع حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل) برای مشمولین از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال شد، وجوه و معوقات نیز از اول فروردین ۱۴۰۱ به مدت ۸ ماه پرداخت شده است. با این حال، طبق قانون استخدام کشوری و قانون مدیریت خدمات کشوری، برای همکاران تابع صندوق بازنشستگی کشوری، مقرری ماه اول (افزایش حقوق نسبت به ماه قبل) از ترمیم حقوق و رتبه‌بندی کسر شده است و طبیعتاً مقرری ماه اول در زمان واریز معوقات ۱۴۰۰ دیگر کسر نخواهد شد.

ستاری فرد درباره ادامه برنامه این معاونت بیان کرد: برای جاماندگان یعنی ۲۰ درصد باقی مانده مشمولان رتبه‌بندی ازجمله منتقل‌شدگان درون دستگاهی و بازنشستگان و ۱۰ درصد باقی مانده ترمیم حقوق، احکام صادر و همزمان با حقوق آذرماه به همراه معوقات پرداختی انجام می‌شود. به علاوه درصدد هستیم با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، معوقات ۱۴۰۰ نیز پرداخت شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: با توجه به اینکه در چندماه گذشته علی الحسابی به میزان تقریباً ۵۰ درصد از معادل ریالی رتبه آموزشیار معلم برای مدت ۹ ماه (۶ ماهه سال ۱۴۰۰ و ۳ ماه ۱۴۰۱) واریز شده است، در فیش حقوقی این کسور تحت عنوان برگشت جبرانی منظور شده است‌.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی همکاران عزیز فرهنگی نگران عدم صدور احکام یا کسورات قانونی هستند افزود: جای نگرانی نیست قطعاً در پرداختی بعدی همه مشمولان لحاظ خواهند شد. البته در کنار پرداخت معوقات، طبعاً کسر معوقات هم خواهیم داشت که شامل مقرری ماه اول، برگشت جبرانی (مجموع علی‌الحساب ۳ ماه فروردین، اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱، که قبلاً به حساب همکاران واریز شد و برای آنکه اعمال رتبه‌بندی در یکماه ۲ بار منظور نشود، در فیش صادره این عبارت قید شده است) سهم مالیات، بیمه و صندوق بازنشستگی است.

وی ادامه داد: به زبان ساده، خالص دریافتی این ماه همکاران شامل، اختلاف حقوق آبانماه و مجموع معوقات مزایای رتبه آموزشیار معلم ۸ ماه نخست ۱۴۰۱ و نیز ۲ ماه ترمیم حقوق مهر و آبان با علی‌الحساب ۳ ماه واریز شده، مقرری ماه اول و سایر کسورات قانونی است.

به گفته ستاری فرد حقوق مهر و آبان با علی‌الحساب ۳ ماه واریز شده، مقرری ماه اول و سایر کسورات قانونی است و همکاران تابع صندوق بازنشستگان کشوری که دارای ۳۰ سال خدمت و بالاتر هستند، از کسور مقرری ماه اول معاف هستند. با این حال چنانچه همکاری، نسبت به صدور حکم یا مفاد مقرر در فیش حقوقی اعتراضی دارد، به واحدهای اداری و مالی منطقه منتقل کند.

ستاری‌فرد در پایان ضمن تشکر از همراهی و همکاری شبانه‌روزی همکاران خود در ستاد، استان‌ها و مناطق افزود: برخی مناطق و استان‌ها در صدور احکام بسیار خوب عمل کردند ولی متأسفانه تعدادی نیز از فرصت آبان ماه، آنچنانکه انتظار داشتیم، استفاده نکردند بنابراین باید این ۲ هفته پیش‌رو دوچندان تلاش کنیم تا مزایای رتبه‌بندی را بطور کامل مستقر کنیم و به طور موازی ارزیابی و تعیین امتیاز رتبه افراد نیز دنبال شود.

سخنگوی وزارت آموز و پرورش خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه اینکه همچنانکه قبلاً تاکید و تصریح شد مسئولیت صدور احکام رتبه‌بندی مشمولان، تسریع و دقت در کار و حسن انجام امور مربوط با مدیران مناطق و مدیران کل استان هاست، وزارت‌خانه نیز باید در این راستا نقش تنظیم‌گری و تسهیل‌گری خود را بخوبی ایفا نماید تا ان شالله هم رضایتمندی شغلی معلمان و هم کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی محقق شود.

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسن
ارسالی در
چرا رتبه بندی معلمان انتقالی را پرداخت نمی کنید مگر از پول بیت المال نیست این همه گیر برای چی می باشد .
نیرو خدماتی رسمی
ارسالی در
همش دورغ وبی عدالتی ما نیروهای خدماتی که آدم حساب نکردین خدا خیرتان نده که میگین حقوق کمتر از 10 ملیون نداریم من با 24 سال 6ت میگرم بس با این عدالتتون
ناشناس
ارسالی در
دست از سر فرهنگیان بردارید .
Omid
ارسالی در
با سلام
جناب معاون تو را به خدا اینقدر با روان معلمان بازی نکنید
اگر قرار هست رتبه بندی انجام شود پس نهایی کنید خلاص
و اگر نمی‌خواهید رتبه بندی کنید اینقدر صغری و کبری نچینید. چه معنا دارد که پس از ده ها بار وعده این ماه و آن ماه دادن و بوق و شیپور در رسانه ها، نهایتا برای همه رتبه یک لحاظ شود!؟ اگر بخواهید ظرف یک هفته همه رتبه ها مشخص می شود معلوم هست که هدف بازی با روان معلمان هست!!
بس کنید دیگر
ناشناس
ارسالی در
واقعا جای تاسف داره ..مجموع علی الحساب ۸ ماه فرهنگیان با حقوق آبانماه به اندازه حقوق یک ماه کارمندان ادارات آب وبرق نشد..