چگونه سکه اصل را از تقلبی تشخیص دهیم ؟

روش آسانی برای تشخیص سکه تقلبی از اصل وجود دارد و آن این است که نقاط ریز سکه اصل بر اساس اصول هندسی است، اما سکه‌ تقلبی خطوط نامنظم دارند.
چگونه سکه اصل را از تقلبی تشخیص دهیم ؟
کد خبر : ۷۸۸۰

کارشناس طلا و جواهر گفت: مردم می‌توانند با ذره بین سکه را نگاه کنند، نقاط ریز سکه اصل بر اساس اصول هندسی است، اما سکه‌ تقلبی خطوط نامنظم دارند.

آقای محمد کشتی آرای کارشناس ارشد طلا و جواهر گفت: نحوه تشخیص سکه تقلبی از اصل برای افراد عادی مشکل است، سکه‌هایی که توسط بانک مرکزی ضرب می‌شود دارای عیار هزار در ۹۰۰ است، در حالیکه سکه‌های تقلبی این عیار را ندارند حتی در بعضی از مواقع سکه را با فلزاتی مانند مس و برنج درست می‌کنند و با لایه‌ای مانند طلا روی آن را می‌پوشانند که در واحد‌های غیرمجاز به فروش می‌رسد.

او با بیان اینکه تشخیص سکه اصل از تقلبی توسط کارشناس متخصص صورت می‌گیرد، گفت: بسته بندی سکه‌ها به ابتکار واحد‌ها بوده و الزامی نیست که سکه حتما به صورت بسته بندی خرید و فروش شود، بنابراین اگر سکه باز باشد به صورت باز خرید و فروش می‌شود که در زمان باز بودن تشخیص تقلبی از اصل آن راحت‌تر است، حتی مردم می‌توانند با ذره بین سکه را نگاه کنند، چون نقاط ریز سکه اصل بر اساس اصول هندسی است، ولی سکه‌های تقلبی خطوط نامنظم دارند.

کشتی آرای با بیان اینکه افراد باید از صرافی‌های مجاز اقدام به خرید سکه کنند، گفت: تشخیص سکه اصل از تقلبی، بدون بسته بندی آسان‌تر است، اما با این وجود اگرافراد خواهان خرید سکه بسته بندی هستند باید سکه را از جایی بخرند که اسم و آدرس واحد روی سکه ثبت شده باشد.

او گفت: افراد باید طلا و سکه را از واحد‌های دارای جواز کسب خریداری کنند، همچنین باید فاکتور رسمی واحد را اخذ کنند و در نگهداری فاکتور دقت کنند، چون در فاکتور تاریخ، آدرس، قیمت طلا و میزان وزن درج شده است.

 

ارسال نظر