خبر مهم اول صبح ؛ اعلام زمان صدور احکام رتبه بندی معلمان

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش گفت: رسیدگی به اعتراضات پروسه‌ای زمان بر و طولانی خواهد بود و باید در کارگروه‌های تخصصی انجام شود، معلمان تازه‌استخدام که تاکنون مدارک خود را در سامانه rtb.medu.ir بارگذاری نکرده‌اند نیز از روز قبل امکان برگزاری مدارک برایشان فراهم شده است.
خبر مهم اول صبح ؛ اعلام زمان صدور احکام رتبه بندی معلمان
کد خبر : ۱۲۸۸۱

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش گفت: تلاشمان بر این است تا فرایند تعیین رتبه دراسرع‌وقت انجام شود، در حال حاضر اعضای هیأت ممیزه مناطق و نواحی و هیأت ممیزه استانی تعیین شده تا رتبه نهایی افراد را مشخص کنند و بلافاصله بعد از تأیید رتبه‌های واقعی احکام مربوطه صادر شوند.

مهران اسدی مدیر منابع انسانی و امور اداری این اداره کل در خصوص فرایند رتبه‌بندی در استان اصفهان اظهار داشت: رتبه‌بندی دارد به مراحل پایانی خودش نزدیک می‌شود و تاکنون چندین مرحله را در سامانه‌ای که به همین منظور طراحی شده پشت سر گذاشته است؛ مدیر مستقیم بررسی‌ها را انجام داده و ارزیاب‌ها مدارک و مستندات را ارزیابی کرده‌اند و در مرحله بعد، امور اداری، حراست و گزینش نیز بررسی‌ها را انجام داده است.

وی افزود: در قسمت امور اداری چهار قسمت سوابق، مدرک تحصیلی، ارزشیابی و ضمن خدمت بررسی شده و حراست و گزینش هم که ۵۰ امتیاز از مجموع امتیازات شایستگی‌های عمومی را ارزیابی کرده‌اند، اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که باید هیأت‌های ممیزه نظر نهایی را بدهند.

اسدی بیان کرد: در صورتی‌ که در این مرحله رتبه فرد تأیید شود فرد می‌تواند نتیجه آن را در سامانه my.medu.ir مشاهده کرده و آن را تأیید کند، در صورتی‌ که رتبه مورد تأیید فرد نباشد ده روز فرصت دارد در همان بخش اعتراض خود را ثبت کند.

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش ادامه داد: رسیدگی به اعتراضات پروسه‌ای زمان بر و طولانی خواهد بود و باید در کارگروه‌های تخصصی انجام شود، معلمان تازه‌استخدام که تاکنون مدارک خود را در سامانه rtb.medu.ir بارگذاری نکرده‌اند نیز از روز قبل امکان برگزاری مدارک برایشان فراهم شده است.

وی تأکید کرد: کارتابل هیأت‌های ممیزه تست‌های خود را انجام داده و به‌زودی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا بررسی‌ها را انجام داده و رتبه نهایی فرد را مشخص کنند.

اسدی با اشاره به اینکه تعداد اعضای هیأت ممیزه فرد است، اضافه کرد: تعداد اعضای هیأت ممیزه فرد است و هر کدام از اعضا به‌صورت جداگانه نظر خود را در مورد رتبه فرد اعلام می‌کنند و اگر نصف به‌علاوه یک نفر از اعضا رتبه فرد را تأیید کنند سیستم اطلاعات را به‌صورت خودکار به مرحله بعد ارسال می‌کند.

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش گفت: رتبه یک و دو پس از تأیید توسط هیأت ممیزه در سامانه «مای» پروفایل فرد، اطلاع‌رسانی شده و به برای صدور حکم به‌صورت خودکار به سیستم پرسنلی ابلاغ می‌شود؛ اما اگر رتبه فرد بالاتر از دو باشد پس از تأیید هیأت ممیزه منطقه این رتبه به استان ارجاع داده می‌شود، هیأت ممیزه استانی رتبه‌های سه به بالا را بررسی می‌کنند.

وی اضافه کرد: اگر رتبه فرد سه باشد پس از تأیید هیأت ممیزه استانی این رتبه به فرد ابلاغ شده و در سامانه پروفایل می‌نشیند؛ اما رتبه‌های چهار و پنج برای تأیید نهایی به هیأت ممیزه کشوری ارسال می‌شود.

اسدی متذکر شد: تلاشمان بر این است تا این فرایند دراسرع‌وقت انجام شده، هیأت‌های ممیزه رتبه واقعی افراد را مشخص و بلافاصله احکام صادر شوند.

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش در خصوص پرداخت حق‌التدریس سال تحصیلی جاری معلمان استان اصفهان گفت: لازمه پرداخت صدور ابلاغ است و قبل از صدور ابلاغ غیرموظف باید تراز موظف منطقه مشخص شود، یعنی تمام خطاهای ابلاغ تصحیح شود، علت طولانی‌شدن این امر از ابتدای سال تاکنون این است که برخی ابلاغ‌های موظف دارای اشکالاتی بوده و تایید ضوابط نشده است و از ماه جاری امکان صدور ابلاغ غیرموظف در مناطق و نواحی فراهم شده و به مناطق و نواحی ابلاغ شده و هم اکنون همکاران در حال صدور ابلاغ‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: به‌محض این که ابلاغ حق‌التدریس‌ها صادر شود و فرم مربوطه به امور مالی تحویل و با تأمین اعتبار فرایند پرداخت‌ها نیز به دنباله آن انجام خواهد شد.

منبع :
فارس
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
نجمه
ارسالی در
لطفا اینقدر کار را پیچیده نکنید .اینقدر معلما ن وبازنشسته های اخیر را ناراحت ودچاراسترس نکنید .با توجه به به سنوات وسابقه و ضمن وخدمت این کاووس را جمع وجور کنید مگر هدف رتبه بندی رفاه نسبی معیشتی نبود ؟ مطمئن باشید با تامین موردذکر شده در آموزش و کار همه ی معلمان اثرمثبت خواهد گذاشت .از اداره منطقه آموزش وپرورش و مدیران واولیا برای صحت کارگرد معلم کمک بگیرید نه از کاغذ و مدارک اضافی و ........ با تشکر
ناشناس
ارسالی در
سلام اگر تورم هست برای همه فرهنگیان یک حکم قطعی صادرشودچگونه رتبه بندی همه پرسنلی همه رتبه هاراکسب کرده‌اند حال مثل تازه استخدامی ازاین سوی به آسوی کدام سازمانی زحمات پرسنل خودرابادفرستادبه نظرمن سازمان دیوان عدالت اداری بایدبخشنامه رتبه بندی را باطل کندافزایش حقوق پرسنل جایگزین شود همه فرهنگیان با این شرایت بیمارمیشوند