اگر تصمیم جدی گرفته‌اید که وزن‌تان را کم کنید و رژیم غذایی و ورزش در برنامه‌ی لاغری شما هست، حتما پیش از اقدام، از هیکل خود عکس بگیرید. هیچ‌کس اندازه خود شما نمی‌تواند قاضی خوبی برای میزان پیشرفت‌تان باشد.

چگونه عکاسی می‌تواند شما را به وزن دلخواه برساند؟

«هر روشی را امتحان می‌کنم لاغر نمی‌شوم.»؛ جمله ای کاملا آشنا که بارها و بارها آن را شنیده‌ایم. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنید حتما راه‌های مختلف لاغری را تجربه کرده‌اید. غذای سالم و کم کالری خورده‌اید، باشگاه‌های مختلف ثبت‌نام کرده‌اید، پیاده‌روی‌های طولانی رفته‌اید و یا رژیم‌های غذایی سخت گرفته‌اید.

روزهای اول کمی وزن کم کرده‌اید، امیدوار شده‌اید اما پس از گذشت چند هفته دلسرد شده و به روال قبل زندگی بازگشته‌اید. انجام هر کاری حتی با وجود داشتنِ انگیزه قوی، نیازمند ممارست و استقامت است. برای اینکه در مسیر رسیدن به تناسب ثابت‌قدم باشید ما به شما عکاسی را پیشنهاد می‌کنیم.

از غذایتان عکس بگیرید

یکی از شیوه‌هایی که برای حفظ رژیم غذایی توصیه می‌شود، نوشتن چیزهایی است که در طول روز میل می‌کنید. بنا به استدلال بسیاری از کارشناسان مواد غذایی، ثبت روزانه‌ی رژیم به توقف پرخوری و خوردن هله‌هوله کمک می‌کند. اما این روش سختی‌های خود را دارد.

ممکن است قلم و کاغذ همیشه همراه‌تان نباشد، فراموش‌تان بشود و چیزهایی از قلم بی‌افتد یا انجام در دراز مدت حوصله‌تان را سر ببرد. برای رفع این مشکل می‌توانید از دوربین موبایل خود استفاده کنید. شما به راحتی و تنها با یک کلیک، کل اطلاعات غذایی‌تان را ثبت می‌کنید.

با نگاهی گذرا به شبکه‌های اجتماعی پرطرف‌دار مانند اینستاگرام می‌توان نتیجه گرفت که افراد برای عکاسی از غذای خود بسیار مشتاق هستند. در نتیجه اگر می‌خواهید با کنترل کالری مصرفی به وزن ایده‌آل خود برسید، داشتن شواهد تصویری از تغذیه‌تان کمک می‌کند تا رژیم خود را حفظ کنید. همچنین شما با دیدن عکس‌ها و آگاهی از روند غذاخوردن، در مورد کیفیت و کمیت آن احساس گناه خواهید کرد.

قبل از اینکه وعده غذایی خود را آغاز کنید از آن عکس بگیرید و خوب به آن نگاه کنید. یکی از خاصیت‌های بارز عکاسی این است که شما با مشاهده و دقت در عکس متوجه چیزهایی خواهید شد که قبلا آن را ندیده‌اید. برای مثال ممکن است متوجه شوید میزان سسی که در سالاد ریخته‌اید زیاد است. حداقل به مدت دو هفته از غذاهایی که می‌خورید عکس بگیرید و با دقت به آن نگاه کنید. این ترفند کمک می‌کند تا شما به میزان و کیفیت کالری‌هایی که وارد بدن‌تان می‌شود حساس شوید.

عکس قبل و بعد

اگر تصمیم جدی گرفته‌اید که وزن‌تان را کم کنید و رژیم غذایی و ورزش در برنامه‌ی لاغری شما هست، حتما پیش از اقدام، از هیکل خود عکس بگیرید. هیچ‌کس اندازه خود شما نمی‌تواند قاضی خوبی برای میزان پیشرفت‌تان باشد. بسیاری از فاکتورها می‌تواند در میزان چاق و لاغر دیده شدن شما دخیل باشد. فرضا لباسی شما را چاق‌تر نشان دهد یا برعکس. برای همین سایر افراد نمی‌توانند راجع به موفقیت یا عدم موفقیت شما در مسیر رسیدن به تناسب اندام، نظر درستی بدهند. باید خودتان دست به کار شوید. انگیزه‌ی اول و آخر خودتان باشید.

پس همین فردا صبح اولین عکس خود را بگیرید. مهم این است که انگیزه کافی داشته باشید و برنامه را نصفه و نیمه رها نکنید. هفته‌ای یک‌بار یا حداکثر دو هفته یک‌بار، تا زمانی که به خواست مطلوب خود برسید عکاسی را تکرار کنید. پس از گذشت چند هفته شما یک آلبوم عکس از روند تناسب اندام خود دارید. هر بار عکس خود را با عکس‌های قبل مقایسه کنید تا ثمره تلاش خود را ببینید. مطمئن باشید تا زمانی که تغییرات مثبت را در راستای هدف خود شاهد هستید، دست از تلاش برنخواهید داشت.

 

ارسال نظر