پیدا شدن جمجمه انسان ۳۲۰۰ ساله در وان ترکیه با سوراخی در سر !

گروهی از باستان شناسان در استان وان ترکیه یک جمجمه انسانی با قدمت ۳۲۰۰ سال پیش را کشف کرده اند که روی آن یک سوراخ مثلثی قرار دارد و نشان می دهد صاحب آن تحت عمل سوراخ جمجمه قرار گرفته است.
پیدا شدن جمجمه انسان ۳۲۰۰ ساله در وان ترکیه با سوراخی در سر !
کد خبر : ۷۴۱۳

سایت Arkeonews در این باره نوشت: اقدامات مربوط به کاوش و حفاری در این منطقه از سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز شد وباستان شناسان طی آن در یک گورستان مربوط  به اوایل عصر آهن ، اسکلت های بزرگ و جمجمه های زیادی را کشف کردند.

براساس نوشته این سایت، فرایند سوراخ کردن جمجمه از قدیمی ترین روش های پزشکی بوده زیرا هزاران سال است که انجام می شود و باستان شناسان جمجمه های مشابهی را در اروپا، آفریقا و چین پیدا کرده اند.

پزشکان در زمان های قدیم، چنین اقدامی را درمانی برای بیماری های مختلفی نظیر آسیب های سر می دانستند. برخی دانشمندان براین باروند که این عمل به منظور بیرون راندن ارواح از بدن انسان نیز انجام می شد.

باستان شناسان مشخص نکرده اند که آیا صاحب جمجمه پیدا شده در ترکیه پس از این عمل بهبود یافته یا فوت کرده است. آنها همچنین مشخص نکرده اند که آیا این عمل به دلیل مشکلات سلامتی انجام شده یا جزو آداب و رسوم خاصی بوده است و به احتمال زیاد قادر به انجام آن نیز نخواهند بود.

 

منبع :
شفقنا
ارسال نظر