بازسازی تصویر زن ۱۶۰۰ ساله در ژاپن + عکس

محققان ژاپنی با استفاده از فناوری DNA و گرافیک کامپیوتری پیشرفته تصویر زنی را که ۱,۶۰۰ سال پیش متولد شده بود، به صورت دیجیتالی بازسازی کردند.
بازسازی تصویر زن ۱۶۰۰ ساله در ژاپن + عکس
کد خبر : ۷۷۹۹

تیم دانشمندان هفت موسسه تحقیقاتی با همکاری هیئت آموزشی شهر یونزاوا عکس و ویدئوی مدل بازسازی شده را با نام هیمیکو از اوکوتاما در ۴ نوامبر منتشر کردند.

محققان ژاپنی با استفاده از فناوری DNA و گرافیک کامپیوتری پیشرفته تصویر زنی را که ۱,۶۰۰ سال پیش متولد شده بود، به صورت دیجیتالی بازسازی کردند. تیم دانشمندان هفت موسسه تحقیقاتی با همکاری هیئت آموزشی شهر یونزاوا عکس و ویدئوی مدل بازسازی شده را با نام هیمیکو از اوکوتاما در ۴ نوامبر منتشر کردند.

هیمیکو با چشمانی به پایین کشیده شده، بینی تخت و موهای مشکی صاف در تصاویری که از طریق تجزیه و تحلیل DNA و بازسازی صورت امکان پذیر شد، به تصویر کشیده شده است. رنگ پوست و نوع موی این زن بر اساس داده های ژنتیکی به دست آمده از بقایای اسکلت او که در سال ۱۹۸۲ نبش قبر شده بود، تعیین شد

استخوان‌ها از یک تابوت سنگی که در گور شماره ۱۳۷ توتسوکایاما، یکی از ۲۰۰ قبری که در پای کوه توتسوکایاما در منطقه آساگاوا یونزاوا قرار دارد، استخراج شد. تابوت هیمیکو همچنین حاوی یک شانه دندانه بلند و یک چاقوی کوچک بود. مطالعه ای که توسط دانشگاه پزشکی دوکیو انجام شد نشان داد که این زن حدود ۱۴۳ تا ۱۴۵ سانتی متر قد داشته و تخمین زده می شود که در حدود ۴۰ سالگی فوت کرده است.

در سال ۲۰۱۷، حفاری جداگانه ای که توسط دانشگاه توهوکو گاکوین در محل تپه هایزوکایاما در کیتاکاتا انجام شد، منجر به کشف بقایای اسکلت یک مرد ۵۰ ساله شد.

himiko

تیم تحقیقاتی در ۱۳ نوامبر سمپوزیومی را برگزار کرد تا روند پروژه بازسازی هیمیکو را توضیح دهد.

این پروژه پس از مقایسه DNA هسته ای از دندان های او با بقایای این مرد آغاز شد و به این نتیجه رسید که داده های ژنتیکی او حدود ۹۶ تا ۹۷ درصد به خوبی حفظ شده است.

کلیه داده‌های DNA هسته‌ای که آنها از بقایای این اسکلت به دست آورده‌اند به ندرت در استخوان‌های قدیمی انسان یافت می‌شود.

در سال ۲۰۲۱، محققان شروع به مطالعه بقایای این زن و بازسازی اجزای صورت او کردند. این تیم تحقیقاتی همچنین موزه ملی علوم و طبیعت در توکیو را برای تجزیه و تحلیل DNA هسته‌ای مأمور کرد.

نتایج تجزیه و تحلیل موزه ملی علوم و طبیعت نشان می دهد که او موهای مشکی صاف و همچنین پوست قهوه ای یا قهوه ای مایل به سیاه داشته است. پ منحرف شده بود.»

محققان خاطرنشان کردند اگرچه فکر می‌کنند ریشه هیمیکو ممکن است از مردم دوره یایویی (۱۰۰۰ قبل از میلاد تا ۲۵۰ بعد از میلاد) باشد، اما او ویژگی‌های مشترکی با مردم دوره جومون (حدود ۱۴,۵۰۰ قبل از میلاد تا ۱,۰۰۰ قبل از میلاد) نیز دارد.

 

منبع :
روزیاتو
ارسال نظر