خیانت زن ، پای مرد اخاذ را به زندگی‌اش باز کرد !

زنی جوان ادعا کرد که به دلیل کمبود محبت و توجه از طریق اینترنت با فردی دوست شده و مورد اخاذی او قرار گرفته است.
خیانت زن ، پای مرد اخاذ را به زندگی‌اش باز کرد !
کد خبر : ۷۱۲۹

زن جوان وقتی به پلیس فتا استان خراسان رضوی مراجعه و شکایتی را مبنی بر اخاذی مطرح کرد، توضیح داد به دلیل اختلاف زناشویی و در پی آن خلاء عاطفی در فضای سایبر با مردی که خود را انسانی دردآشنا معرفی کرده و با صحبت‌های دلنشین موفق به تسکین تألمات روحی وی شده بود، آشنا شد. سپس این مرد با جلب اعتماد او اطلاعات شخصی و خصوصی وی را بدست آورد و به بهانه ارسال هدیه، آدرس خانه وی را نیز گرفت و در نهایت با داشتن تصاویر خصوصی و اطلاعات شخصی با تهدید به انتشار و افشاگری تا مبلغ 3 میلیارد ریال از وی اخاذی کرد.

کارشناسان اداره مبارزه با جرایم غیراخلاقی پلیس فتا بعد از شنیدن اظهارات زن جوان اقدامات ویژه خود را آغاز کردند و با استعلام فنی و پلیسی از مبادی لازم و همچنین طی تعقیب و مراقبت موفق به شناسایی عامل مزاحمت شدند و او را دستگیر کردند.

با توجه به اعتراف متهم و ابزار دیجیتال ضبط شده از وی مشخص شد این مجرم سایبری با سوء استفاده از احساسات و عواطف برخی کاربران فضای سایبر در شبکه‌های اجتماعی صرفا با ادبیات ویژه وخاص نسبت به جلب اعتماد و دستیابی به اطلاعات خصوصی قربانیان خود اقدام کرده و در نهایت با برداشتن نقاب، فاز نهایی نقشه خود را پیاده و مبالغی را اخاذی کرده است.

مجله زندگی
ارسال نظر