روش هایی برای کاهش مصرف سوخت خودرو

مهم‌ترین عامل برای به حرکت درآمدن خودرو، سوخت آن است. با روش‌های ساده اما کاربردی کاهش مصرف سوخت خودرو از این عامل مهم محافظت کنید.
روش هایی برای کاهش مصرف سوخت خودرو
کد خبر : ۳۵۸۰

هر صاحب خودرویی می‌داند که برای به حرکت درآمدن ماشین باید سوخت آن را تأمین کند. هزینه سوخت طی سالیان اخیر نسبت به زمان‌های گذشته افزایش چشمگیری یافته و رانندگان سعی می‌کنند با روش‌های مختلف مصرف سوخت را کاهش دهند.

روش هایی برای کاهش مصرف سوخت خودرو

از طرف دیگر میزان سوختی که طی سال‌های اخیر مصرف شده نشان می‌دهد که این روند رو به رشد است و روز به روز افزایش می‌یابد. بنابراین نه تنها باید برای منافع شخصی مصرف سوخت را مدیریت کرد، بلکه می‌بایست برای حفظ سرمایه ملی و ثروت همگانی تلاش کرد.

بر اساس آماری که به تازگی منتشر شده، هر سال ۸ الی ۹ درصد به میزان سرانه مصرف سوخت افزوده می‌شود و این آمار و ارقام طی هر یک دهه دو برابر خواهد شد. یکی از مهم‌ترین راهکارها برای کاهش مصرف سوخت، تنظیم موتور و تعمیر نگهداری به موقع و منظم آن است.

از جمله عواملی که باعث کاهش مصرف سوخت و مدیریت آن می‌شوند می‌توان به تعویض به موقع فیلتر هوا، بهره‌گیری از فیلتر هوای استاندارد، استفاده از سوخت متناسب با سطح فناوری و احتیاج خودرو، سرعت مناسب و شیوه صحیح رانندگی اشاره کرد. نکته مهم دیگری که کمک کننده محسوب می‌شود، راندن خودرو با دنده مناسب است.

همچنین راننده باید بتواند شرایط و موقعیت‌های مختلف را به خوبی شناسایی کند تا بدین ترتیب از شتاب‌های غیر ضروری جلوگیری به عمل آورد. علاوه بر موارد مذکور می‌توان به پرهیز از توقف‌های بی‌مورد، تعویض به موقع روغن موتور، تنظیم باد لاستیک‌ها و اجتناب از حمل بار اضافی اشاره کرد که مفید و ساده، ولی کاربردی هستند.

 

مجله زندگی
ارسال نظر