ماجرای آگهی‌های جعلی تور ۱۳۰ میلیونی قشم چه بود ؟

رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی فردی خبر داد که با درج آگهی جعلی تور هوایی قشم در سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری می کرد.
ماجرای آگهی‌های جعلی تور ۱۳۰ میلیونی قشم چه بود ؟
کد خبر : ۱۰۵۶۴

رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص این پرونده گفت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت دیوار به بهانه ثبت نام تور هوایی قشم مبلغ ۱۳۰ میلیون ریال از آنها کلاهبرداری کرده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی عنوان کرد: شاکیان در سایت دیوار با آگهی تور هوایی قشم مواجه شده که جهت ثبت نام با آگهی دهنده تماس گرفته سپس وی به بهانه ظرفیت محدود با ارائه شماره کارت از هر یک از آنها درخواست واریز ۲۰ میلیون ریال بعنوان بیعانه را کرده است.

این مقام انتظامی گفت: شاکیان پس از واریز وجه به حساب معرفی شده نه تنها بلیت دریافت نکرده است حتی فروشنده از پاسخگویی به تماس آنها امتناع کرده و آگهی را حذف کرده است.

سرهنگ مرتضوی افزود: با بررسی مستندات و اظهارت شاکیان و انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس فتا اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان برای خرید یا پیش خرید بلیت یا ثبت نام در تورهای سیاحتی و زیارتی به دفاتر مجاز و معتبر مراجعه و از خرید اینترنتی از سایت های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه های اجتماعی خودداری کنند، همچنین برخی تبلیغات که در سایت های واسطه گر  با عناوین بلیت تخفیف دار، لحظه آخری، تورهای گردشگری سریع و و ارزان و... منتشر می‌شود به‌منظور کلاهبرداری بوده و شهروندان باید حتی الامکان بصورت حضوری پس از تایید هویت و اصالت ارائه دهنده خدمات اقدام به واریز وجه و ارائه اطلاعات هویتی خود کنند.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر