شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درباره حجاب بیانیه صادر کرد

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در بیانیه‌ای از همۀ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول خواست که علاوه بر عمل به وظایف قانونی خود، در برخورد با بعضی هنجارشکنی‌ها در مسئله حجاب، مراقب باشند در دامی که دشمنان برای ملت ما طراحی کرده‌اند گرفتار نشوند.
شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درباره حجاب بیانیه صادر کرد
کد خبر : ۱۰۷۹۵

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در بیانیه‌ای با تاکید بر مراقبت در برخورد با بعضی هنجارشکنی‌ها در مسئله حجاب، تاکید کرد: تجربه چهل و چهار ساله جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد حجاب به‌ هیچ‌وجه مانع حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی و دست‌یافتن به موفقیت‌های علمی، هنری، ورزشی، اقتصادی و فرهنگی نیست.
حجاب یک حکم اسلامی و شرعی است و از اموری نیست که مذاهب اسلامی بر سر آن اختلاف داشته باشند.
پوشیدگی سبب می‌شود تا زن در جامعه با فکر و شخصیتش شناخته شود نه با اندام و زیبایی‌های ظاهری‌اش.
بعضی تصور می‌کنند برهنگی وقتی به شکل مرسوم در کشورهای غربی فراگیر شود به‌صورت امری عادی در خواهد آمد و مشکل روابط جنسی حل خواهد شد.
بر خلاف آنچه تبلیغ می‌شود حجاب به‌هیچ‌وجه مانع حضور در فعالیت‌های اجتماعی و دست یافتن به موفقیت‌های علمی و هنری و ورزشی و اقتصادی و فرهنگی نیست.
باید گفت مواجهه با آنچه در جامعۀ ما «بی‌حجابی» نامیده می‌شود باید کاملاً هوشمندانه و واقع‌بینانه باشد.
شورای عالی انقلاب فرهنگی از همۀ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در این امر می‌خواهد که علاوه بر عمل به وظایف قانونی خود، در برخورد با بعضی هنجارشکنی‌ها در مسئله حجاب، مراقب باشند در دامی که دشمنان برای ملت ما طراحی کرده‌اند گرفتار نشوند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر