معروفترین جاهای دیدنی اردبیل را بشناسید

امکان ندارد که ایرانی باشید و آوازه شهر اردبیل با گردنه حیران، طبیعت زیبا، بناهای تاریخی و آش دوغ معروف و خوشمزه‌اش را نشنیده باشید. این شهر یکی از سردترین نقاط ایران است و بعضی از جاذبه های طبیعی آن در هیچ کجای ایران و جهان نظیر ندارند.
معروفترین جاهای دیدنی اردبیل را بشناسید
کد خبر : ۱۲۸۰۸

گزارش آگهی | به همین دلیل، هر گردشگری آرزوی سفر به این شهر و بازدید از جاذبه‌هایش را دارد. اگر بلیط تهران اردبیل خود را گرفته‌اید، با ما همراه باشید تا با معروفترین جاهای دیدنی اردبیل آشنا شوید.

1- آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی

چندان نیازی نیست کتاب‌های تاریخی زیادی خوانده باشید تا با حکومت صفویان و اتفاقاتی که در این دوره افتاده، آشنا نباشید. شاه اسماعیل اول که بنیان‌گذار این سلسله بود، نواده همین شیخ صفی‌الدین اردبیلی است. این بنا در گذشته یک خانقاه بود و در حال حاضر – علاه بر شیخ صفی‌الدین اردبیل – آرامگاه شاه اسماعیل اول، مادر او، کشته‌شدگان ایرانی جنگ چالدران و بعضی از مشایخ دوره صفویه است. علاوه بر اهمیت تاریخی، این بنا معماری و تزئینات بسیار زیبایی دارد و بازدید از آن را نباید در زمان سفر به اردبیل از دست بدهید.

  • آدرس: اردبیل، خیابان شیخ صفی، میدان عالی قاپو

2- بازار سرپوشیده اردبیل

به‌عنوان یک توصیه کلی، هیچ شهری را بدون بازدید از بازار سنتی آن ترک نکنید. این مکان‌ها، از جمله بازار سنتی اردبیل، با معماری قدیمی و خاص خود شما را به قرن‌ها قبل‌تر می‌برند و خرید از آن‌ها حس و حال کاملا متفاوتی دارد. بازار سرپوشیده اردبیل در دوره صفویه ساخته شده و گفته می‌شود که بخشی از موقوفات آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی بوده است. این بازار از جمله بناهایی محسوب می‌شود که در گذر زمان چندان دستخوش تغییر نشده و ویژگی‌های معماری آن دوران را به‌خوبی می‌توان تماشا کرد.

  • آدرس: اردبیل، خیابان امام خمینی

3- دریاچه شورابیل

 اگر در فصول گرم سال به اردبیل بروید، قطعا در فضای سبز اطراف دریاچه شورابیل افرادی را خواهید دید که برای پیک‌نیک خانوادگی یا دوستانه به این دریاچه آمده‌اند. شورابیل از جاذبه‌ های طبیعی اردبیل محسوب می‌شود و در چند سال اخیر به یکی از جاذبه های تفریحی آن نیز تبدیل شده است. این دریاچه امکانات تفریحی خیلی خوبی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به پارک، شهربازی، فضای مخصوص پیاده‌روی، پیست کارتینگ، مسیر دوچرخه‌سواری، کافی‌شاپ، آلاچیق و خودروهای برقی مخصوص کودکان اشاره کرد.

یش

  • آدرس: اردبیل، خیابان دانشگاه

4- جنگل فندقلو

 از دیگر جاذبه های طبیعی اردبیل که از محبوبیت فراوانی نزد مسافران این شهر برخوردار است، باید به جنگل فندقلو اشاره کرد. این جنگل در حد فاصل گردنه حیران و شهر اردبیل قرار دارد. در جنگل فندقلو، درخت‌هایی مثل درخت سیب وحشی، ازگیل، تمشک و فندق یافت می‌شوند و منظره دشت‌های گل بابونه آن تا ابد از ذهنتان نخواهد رفت. وجود امکانات رفاهی مانند تله‌کابین فندقلو به گردنه حیران، لوازم بازی کودکان، چند اقامتگاه و پیست اسکی روی چمن، باعث شده که گردشگری در این منطقه حسابی رونق داشته باشد و اگر در فصل تابستان به این جنگل بروید، به طور حتم افراد زیادی را خواهید دید که به صورت گروهی یا تنهایی در حال تفریح در این جنگل هستند.

  • آدرس: اردبیل، جنوب نمین

5- پل هفت چشمه

اغلب بناهای تاریخی اردبیل، به دوره صفویه تعلق دارند. در واقع، تاریخ این شهر با تاریخ و وقایع دوره صفویه گره می‌خورد. پل هفت چشمه که به آن پل داشکسن هم می‌گویند، روی پل بالیق لو ساخته شده و در گذر زمان، به‌خوبی از آسیب و خرابی در امان مانده است. در حال حاضر، علاوه بر گل هفت چشمه، پل دیگری هم برای عبور خودرو ساخته شده و برای آنکه این بنای آجری حین بازدید گردشگران آسیب نبیند، پل چوبی – فلزی دیگری هم برای عبور بازدیدکنندگان و ساخته‌اند. با وسعت‌یافتن فضای سبز کنار پل، این مکان به یکی از مکان های تفریحی اردبیل تبدیل شد.  

111d

  • آدرس: اردبیل، میدان پانزده خرداد، ابتدای خیابان ساحلی (خیابان معلم)

خرید بلیط ارزان اردبیل در فلای تودی

در اردبیل بیش از هر چیزی بناهای متعلق به دوره صفویه خودنمایی می‌کنند. به‌علاوه، این شهر جاذبه های طبیعی زیادی هم دارد که آن را به مقصدی تمام‌عیار برای مسافرت تبدیل کرده است. در این مطلب، تعدادی از معروف ترین و بهترین جاذبه های دیدنی اردبیل را معرفی کردیم و به شما گفتیم که در زمان سفر به این شهر زیبا، بازدید از کدام مکان‌ها را در اولویت قرار دهید.

 برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل اردبیل، فلای تودی یکی از معتبرترین مراجع پیش روی شما است. با مراجعه به این سایت، می‌توانید پروازها و هتل‌های موجود را مشاهده کرده و پس از بررسی کامل، بهترین گزینه را با توجه به شرایط‌ خود بخرید. فلای تودی ابزارهایی در اختیارتان قرار می‌دهد تا به راحتی بتوانید خدمات سفر را با بهترین کیفیت و قیمت دریافت کنید. فلای تودی مرجع خرید ارزان ترین بلیط هواپیما و رزرو هتل است و کارشناسان آن به صورت 24 ساعته حتی در ایام تعطیل آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر