سرمربی کروات تیم ملی فوتبال ایران درگذشت

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در ادامه بیماری جانکاه و طولانی‌اش ودرسن ۸۷سالگی دقایقی پیش از دنیا رفت.
سرمربی کروات تیم ملی فوتبال ایران درگذشت
کد خبر : ۱۳۱۶۹

اوکه در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه سابقه سرمربیگری تیم ملی کشورش را در کارنامه داشت و موفق به شگفتی آفرینی با تیم ملی کرواسی و موفق به کسب مقام سومی جام شد از آوریل۲۰۰۱ تا نوامبر ۲۰۰۱ در ۱۹ دیدارسرمربی تیم ملی ایران در راه صعود به جام جهانی۲۰۰۲کره و ژاپن بود که در رسیدن به این مراد ناموفق بود.

ماحصل این ۱۹ دیدار۱۰ برد ۴ تساوی و ۵ باخت و میانگین۵۳% برد بود…

بیوگرافی میروسلاو بلاژویچ

میروسلاو بلاژویچ (به کروات: Miroslav Blažević) معروف به چیرو (زاده ۱۰ فوریه ۱۹۳۵ در تراونیک، پادشاهی یوگسلاوی، بوسنی و هرزگووین) مربی فوتبال کروات-بوسنیایی و بازیکن فوتبال پیشین یوگسلاوی است، که مهم‌ترین موفقیت وی در عرصه مربی‌گری کسب مقام سوم جام جهانی فوتبال ۱۹۹۸ با تیم ملی فوتبال کرواسی است. وی سابقه مربیگری در تیم‌های ملی سوئیس، ایران و بوسنی و هرزگوین را نیز دارد ، وی در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ درگذشت.

تیم ملی فوتبال ایران با «بلاژویچ» نتوانست به جام جهانی ۲۰۰۲ راه یابد و در مرحله پلی‌آف در مقابل تیم ملی فوتبال ایرلند، متوقف شد، اما باوجوداین ناکامی فدراسیون فوتبال وقت ایران همچنان خواستار ادامه همکاری با «بلاژویچ» بود، اما «بلاژویچ» نپذیرفت و از هدایت تیم ملی ایران کنار کشید، و فدراسیون فوتبال ایران با برانکو ایوانکوویچ وارد گفتگو شد، برانکو ایوانکوویچ، در واقع دستیار بلاژویچ بود.

میروسلاو بلاژویچ بعد از ده سال به ایران بازگشت و سرمربی مس کرمان شد. چیرو همچنین از ایران به عنوان وطن دوم خود یاد می‌کرد. او گفته بود مایل بود مربیگری خود را در ایران به پایان برساند. وی سرانجام در تاریخ ۲۰۲۳/۸/۲ به علت بیماری سخت و نفسگیر درگذشت.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ساناپرس
مجله زندگی
ارسال نظر