افزایش قابل توجه دلار و یورو بازار ارز را تکان داد + جزئیات

صبح امروز در بازار متشکل ارزی بهای دلار و یورو با افزایش قابل توجهی کلید خورد.
افزایش قابل توجه دلار و یورو بازار ارز را تکان داد + جزئیات
کد خبر : ۱۳۷۷۱

صبح امروز در بازار متشکل ارزی بهای دلار و یورو با افزایش قابل توجهی کلید خورد. به گونه‌ای که در لحظه انتشار این گزارش، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا در این بازار (متشکل ارزی) با افزایش حدود ۱۶۰۰ تومانی نسبت به روز قبل، به رقم ۴۲۹۹۴ تومان رسید و با حاشیه سود قانونی، بر روی تابلوی صرافان به رقم ۴۵۰۲۲ تومان رسیده است. نرخی که نسبت به روز قبل، ۱۶۰۰ تومان گران‌تر شده است. این روند برای یورو نیز تکرار شد و نرخ یورو بازار متشکل با افزایش حدود ۱۶۰۰ تومانی نسبت به روز قبل به رقم ۴۷۵۸۷ تومان و آخرین نرخ یورو در صرافی‌ها نیز با افزایش نسبت به روز گذشته به رقم ۴۸۰۶۳ تومان رسیده است.
قیمت دلار امروز با رسیدن به ۴۷ هزار تومان، سقف تاریخی خود را جابه‌جا کرد. نرخ این رز در صرافی‌ها ملی نیز امروز رشد محسوسی داشت و  به ۴۵ هزار و ۳۲ تومان رسید. این رشد قیمتی در حالی رقم خورد که در روزهای نخست هفته محمدرضا فرزین، رئیس بانک مرکزی از کنترل قیمت دلار در بازار سخن گفته بود. با این حال بازار ارز در حال نمود انتظارات تورمی است.
بازار ارز به عنوان بازار هوشمند همیشه سریع‌تر از دیگر بازارها به خبرهای و ریسک‌های اقتصادی واکنش نشان می‌دهد. امروز رئیس کمیسیون اروپا گفت این کمیسیون به اتحادیه اروپا پیشنهاد خواهد کرد برای اولین بار دست اندرکاران اقتصادی ایرانی مرتبط با کمک به روسیه در جنگ اوکراین را هدف تحریم قرار دهد. 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر