انهدام باند پنج نفره سارقان منازل + 13 روش برای جلوگیری از سرقت

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند پنج نفره سارقان منازل و کشف ۱۵ فقره سرقت از این باند خبر داد.
انهدام باند پنج نفره سارقان منازل +  13 روش برای جلوگیری از سرقت
کد خبر : ۱۳۹۲۱

سرهنگ علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات این پرونده گفت: به دنبال دریافت چند فقره سرقت مشابه از خانه‌های خالی از سکنه در شمال و شرق تهران، رسیدگی به موضوع در دستورکار کارآگاهان اداره ۱۷ پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در نتیجه تحقیقات اولیه آنان مشخص شد که متهمان در ساعت آغازین شب با شناسایی خانه‌های خالی از سکنه اقدام به تخریب در ورودی کرده و وارد منازل شده‌اند.

وی با بیان اینکه این افراد اقدام به سرقت اموال با ارزش مانند طلا،   ارز و وجوه نقدی از این خانه‌ها کرده بودند، گفت:‌ شناسایی هویت و مخفیگاه متهمان در دستورکار ماموران قرار گرفت و آنان با استفاده از روش‌های فنی و پلیسی اقدام به شناسایی هویت و در ادامه مخفیگاه متهمان در تهران و کرج کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه هماهنگی با مقام قضایی برای انجام عملیات انجام شده و مجوزهای لازم اخذ شد، گفت: در ادامه ماموران با انجام یک عملیات منسجم و هماهنگ اعضای این باند پنج نفره را در مخفیگاهشان دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین مخفیگاه متهمان نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن تعدادی از اموال مسروقه کشف و ضبط شد.

ولیپور گودرزی با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده در مقر انتظامی، گفت:‌ این افراد تحت بازجویی قرار گرفته و در حالی که با وجود ادله و شواهد موجود چاره‌ای جز اعتراف نداشتند، به جرم خود و ارتکاب ۱۵ فقره سرقت مشابه با همکاری یکدیگر اعترف کردند. در ادامه تمامی محل‌های ارتکاب سرقت نیز ازسوی سارقان جانمایی و معرفی شد که منجر به شناسایی تمامی مالباختگان شد.

وی ارزش ریالی سرقت‌های انجام شده از سوی این باند را بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت:‌ برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. همچنین تحقیقات ماموران برای شناسایی و دستگیری مالخران نیز در جریان است.

سرقت به روش توپی زنی  چیست؟

روش های مختلفی از جمله توپی زنی برای سرقت و شکستن ایمنی اماکان مسکونی و تجاری وجود دارد از بتدایی ترین روش تا پیچیده ترین آنها که به شما این حس را می دهد که هیچ وقت به اندازه کافی همه چیز ایمن نخواهد بود. بطور حتم همه ی ما تا کنون دریافته ایم که هیچ روشی برای حفظ ایمنی و امنیت بطور قطعی پاسخگو نیست و همه ی آنها راه نفوذی برای سارقان باقی خواهند گذاشت. ولی این به این معنا نیست که در و پنجره ها را باز بگذاریم تا اموال، جان ، امنیت ما به راحتی برای دیگران قابل دسترس باشد.

اعمال پیشگیرانه و امنیتی از این جهت باعث تامین امنیت ما خواهد شد که سارقان برای نفوذ به منزل هایی که تدابیر امنیتی ویژه ای را تدارک دیده اند اولویتی قائل نشوند و از قصد سو خود صرفه نظر کنند. در ادامه ما به یکی از روش های ساده و قدیمی برای سرقت منازل و عبور از دربهای بسته اشاره خواهیم کرد با توجه به قدیمی بودن این روش ما شاهد این هستیم که بسیاری از منازل این فرصت را در اختیار سارقان قرار می دهند تا با کمترین ابزار و مهارتی به ملک خصوصی آنها تجاوز کنند.

سرقت از منازل به روش توپی زنی

در بسیاری از دربها توپی قفل بدون حمایت خاصی در دسترس است و سارقان به سادگی با از بین بردن محافظ قفل و از بین بردن آن دسترسی راحتی به توپی قفل خواهند داشت و با استفاده از ابزار مخصوص و نیروی بدنی به خارج کردن توپی و یا اسیب رساندن یا باز کردن آن باز شدن درب را به سادگی تمام انجام خواهند داد.

البته که این کار همراه با سرو صدای زیادی خواهد بود و بعضی که مربوط به تخریب یااستفاده از ابزار بحصوص می باشد نیاز به مهارت و تجربه خواهد داشت ولی سارقان حرفه ای می توانند این کار را به سادگی و یا در زمان های مشخص و از پیش تعیین شده انجام دهند و عملا برای آنها سرقت به روش توپی زنی سختی کاری نخواهد داشت.

شاید برای شما سئوال باشد که برای جلوگیری از سرقت به روش توپی زنی و یا روش های ساده ای که امنیت منزل و یا محل کار شما را دوچار مخاطره می کند، چه باید کرد؟ ما در ادامه این مقاله از ایمن حفاظ 13 روش ساده را برای سخت تر کردن سارقان برای نفوذ و سرقت از منزل شما بیان خواهیم کرد.

 13 روش برای محافظت از منزل و جلوگیری از سرقت

برای دور نگه داشتن سارقان نیازی به هزینه گزافی ندارید. در اینجا چند ایده ارزان و در عین حال بسیار موثر برای امنیت خانه آورده شده است.

چگونه پنجره ها را با قفل پنجره ساده ایمن کنیم

برای جلوگیری از نفوذ سارقان به منزل استفاده از پین یک راه حل آسان است. برای نصب، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک سوراخ ایجاد کنید. اگر می خواهید پنجره را در حالت نیمه باز قفل کنید، سوراخ دوم را دریل کنید. قفل های پین را می توانید در مراکز خانگی و آنلاین پیدا کنید. آنها روی درهای کشویی پاسیو نیز به خوبی کار می کنند.

استفاده از چراغ های حساس به حرکت برای جلوگیری از سرقت

چراغ های دارای سنسور حرکتی را در هر جایی می توانید قرار دهید. چراغ‌های ردیاب حرکت یک بازدارنده جرم تضمینی هستند. اگر راه اندازی منبع تغذیه دشوار است، منابعی را خریداری کنید که با انرژی خورشیدی کار می کنند.

دربها را با پیچ ایمن کنید

درب قفل شده شما امن به نظر می رسد، اما یک دزد باتجربه می تواند با استفاده از پیچ گوشتی قفل را دور بزند تا لولاها و سایر سخت افزارها را با سر پیچ های آشکار جدا کند. سارقان احتمالی را با استفاده از پیچ های سر آلن، سر تورکس یا سر شش گوش به جای پیچ های سر فیلیپس استاندارد فویل کنید. همچنین می‌توانید پیچ‌های امنیتی ضد ضربه‌ای را سفارش دهید که به ابزارهای جداسازی خاصی نیاز دارند که بعید است یک دزد فرصت‌طلب داشته باشد. همچنین باید بیت یا ابزار ویژه را خریداری کنید.

درهای لولایی معمولاً به بیرون می چرخند، بنابراین پین های لولا از بیرون قابل دسترسی هستند. تنها کاری که یک دزد برای سرقت با روش توپی زنی باید انجام دهد این است که پین ​​ها را بیرون بیاورد و در را جدا کند. برای جلوگیری از این امر، یک لولای امنیتی با پین های ضد دستکاری و یک زبانه قفل را خریداری و نصب کنید.

برای جلوگیری از سرقت هشدارهای ارزان قیمت درب و پنجره اضافه کنید

قفل نگه داشتن درها و پنجره ها اولین خط دفاعی شماست. آلارم‌های بی‌سیم را به دومین کار خود تبدیل کنید. سارقان از صداها متنفرند، بنابراین حتی یک آلارم کوچک معمولا آنها را از ادامه ی کار منصرف خواهد کرد. به خاطر داشته باشید که این آلارم‌ها مانند سیستم‌های نصب شده و نظارت شده کاربرد حرفه‌ای امنیت را ندارند، زیرا دستگاه‌های بی‌سیم با باز شدن درها یا پنجره‌ها نه شکستن شیشه فعال می‌شوند.

جلوگیری از سرقت با استفاده از دربهای محافظ و چارچوب های محکم

شما می توانید صدها دلار را برای یک گیره فانتزی ضد سرقت برای درب جلویی خرج کنید. اما اگر فکر می‌کنید این کار جلوی بیشتر سارقان را می‌گیرد، خودتان را مسخره می‌کنید. حقیقت این است که بیشتر آنها نمی دانند چگونه قفل را انتخاب کنند. آن‌ها با یک لگد بسیار خوب یا ضربه‌ای به بدن وارد می‌شوند. شما می توانید با تقویت کردن دربهای خود جلوی دزدان را بگیرید. دربهای خود را بصورت اساسی تقویت کنید.

کاترهای بولت را شکست دهید

«یک دزد مصمم با چرخ زاویه ای و زمان کافی می تواند تقریباً از هر قفلی عبور کند. “اما بیشتر اوقات، دزد یک کاتر پیچ دارد و سعی می کند سریع کار کند.”

هرچه غل و زنجیر قفل ضخیم‌تر باشد و کمتر در معرض دید قرار گیرد، قفل از قفل‌های پیچ و مهره ایمن تر است. و نوع مکانیسم قفل کردن، تفاوت در نحوه انتخاب آسان قفل ایجاد می کند. قفل Master Lock Magnum و Master Lock ProSeries Combination Lock هر دو در برابر برش پیچ و مهره مقاوم هستند. هر دو در فروشگاه ایمن حفاظ موجود هستند.

صفحه ضربه ای درب ورودی خود را تقویت کنید

تقویت نقطه ضعف درب برای جلوگیری از سرقت با روش توپی زنی، با یک صفحه ضربه ای سنگین و پیچ های بسیار بلند، استحکام بیشتری را به آن می دهد تا بتواند در برابر سارقی که سعی در لگد زدن به در شما دارد، مقاومت کند. اگر پیچ مرده شما در 10 سال گذشته نصب شده باشد، احتمالاً قبلاً تقویت شده است اگر نه، سخت افزار تقویت کننده صفحه ضربه ای بخرید. برای نصب، صفحه ضربه قدیمی را بردارید، سپس صفحه جدید را در جای خود نگه دارید و اطراف آن را عمیقاً بچسبانید.

یک گاوصندوق کوچک نصب کنید

بسیاری از ما به یک گاوصندوق بزرگ، سنگین و گران قیمت برای نگهداری اشیاء قیمتی خود نیاز نداریم. با 100 دلار، می توانید گاوصندوقی تهیه کنید که در برابر سارقان محافظت می کند. قیمت گاوصندوق ها برای گزینه هایی مانند حفاظت در برابر آتش و سیستم های بازشو دیجیتال یا بیومتریک اثرانگشت خواندن افزایش می یابد. گاوصندوق دیواری یا گاوصندوق کف سیلندر را با پیچ کردن آن روی زمین نصب کنید بیشتر گاوصندوق ها سوراخ هایی در داخل خود برای همین منظور دارند. آن را در گوشه ای از کمد یا سایر قسمت های نامحسوس پنهان کنید یا گاوصندوق را در داخل دیوار نصب کنید و روی آن را با یک عکس بپوشانید.

روزنه چشمی یا همان چشمی درب

شما هرگز نمی خواهید دری را باز کنید مگر اینکه بدانید چه کسی طرف مقابل است. یک روزنه به شما امکان می‌دهد ببینید چه کسی آنجاست، اما درهای ورودی سوراخ‌های چشمی ندارند، و بسیاری از روزنه‌ها آنقدر کوچک هستند که به وضوح به شما نشان نمی‌دهند چه کسی آنجاست. غریبه ها می توانند کمی دور از دید پنهان شوند یا به قدری تحریف شده به نظر برسند که شناسایی آنها دشوار باشد. با نصب یک نمایشگر درب با زاویه دید از اطمینان بیشتری برای باز کردن درب آکاردئونی اصفهان برخوردار شوید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
رکنا
مجله زندگی
ارسال نظر