خبر شوکه‌کننده دلار وارد کانال ۴۹ هزار تومان شد

قیمت دلار تهران با وجودی به کانال قیمتی بالاتر خیز برداشته که بازارهای موازی نیز سیگنال افزایشی به دلار تهران می‌دهند.
خبر شوکه‌کننده دلار وارد کانال ۴۹ هزار تومان شد
کد خبر : ۱۴۱۲۷

قیمت دلار در بازار آزاد  وارد کانال ۴۹ هزار تومان شد . قیمت دلار در حال تغییر کانال است و به نظر می‌رسد که تا آماده ورود به  کانال ۵۰ هزارتومانی است. این اسکناس آمریکایی فعلا روی موج افزایشی سوار است و به نظر می‌رسد کنترل آن از دست نهاد پولی کشور خارج شده است.

تحلیلگران بازارهای مالی از ابتدای سال‌ جاری، روند فعلی را هشدار داده بودند. آنها می‌گفتند که فنر دلار در دستان دولت فشرده شده است. به نظر می‌رسد اکنون فنر دلار رها شده و این اسکناس آمریکایی در حال تطبیق خود با شرایط اقتصادی و تنگناهای ارزی کشور است.

برخی از تحلیلگران ارزی معتقدند که درهم بازار ارز را بهم ریخته است. قیمت درهم امروز به یک قدمی کانال جدید رسیده و نرخ برابری درهم به دلار، عددی است که موجب تقویت انتظارات صعودی شده است.

قیمت دلار تهران با وجودی به کانال قیمتی بالاتر خیز برداشته که بازارهای موازی نیز سیگنال افزایشی به دلار تهران می‌دهند. امروز یکشنبه آخرین روز بهمن‌ماه، قیمت دلار سیمانیه ۴۸ هزار و ۶۸۰ تومان شد. دلار هرات ۴۸ هزار و ۱۰۰ تومان شد و درهم ۱۳ هزار و ۷۴۰ تومان معامله شد. فعلا قیمت دلار تهران و سلیمانیه با فاصله‌ای اندک با یکدیگر در نوسان هستند.

با وجودی که بازار امید داشت با سفر ابراهیم رئیسی روند صعودی قیمت‌ها کمی تعدیل شود، اما دیپلماسی کشور زیر سایه تحریم‌ها قرار گرفته و بازارها از روند ناامید‌کننده سیاست‌ خارجی در امان نیستند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
عرشه
مجله زندگی
ارسال نظر