ماجرای کشتن الاغ‌ها در سیستان‌و‌بلوچستان چیست ؟

برخی منابع خبری مدعی کشته شدن تعداد زیادی الاغ در استان سیستان و بلوچستان شده اند.
ماجرای کشتن الاغ‌ها در سیستان‌و‌بلوچستان چیست ؟
کد خبر : ۱۴۱۳۰

براساس این گزارش؛ نخستین بار شنبه ۲۹ بهمن کمپین فعالین بلوچ ویدیویی از اجساد صد‌ها راس الاغ در یک جاده خاکی را منتشر کرد. این کمپین گفته بود که ماموران در منطقه کله‌گان «به بهانه مبارزه با قاچاق سوخت» این حیوانات را کشته‌اند.

منطقه کوهستانی مرزی کله‌گان از توابع سراوان استان سیستان و بلوچستان یکی از مناطق سوخت‌بری با قاطر است.

هنوز مسئولان ایران به این ادعاها واکنشی نشان نداده اند.

تکمیلی/ فرماندار گلشن در سیستان و بلوچستان در واکنش به این خبر گفت: رسانه‌های معاند عکسی مربوط به ۸ سال پیش را در هفته‌های اخیر بزرگ سازی کرده و کار قاچاقچیان را به نام سپاه پاسداران تمام می‌کنند.

مهران محمودی، افزود: عکس و فلیم منتشر شده در هفته‌های اخیر در برخی از رسانه‌های معاند و شبکه‌های مختلف فضای مجازی، مربوط به ۷ تا ۸ سال گذشته بوده که قاچاقچیان سوخت حیوانات باربری که برای جابجایی سوخت استفاده می‌کردند را وقتی توان لازم را برای آنان نداشته باشد، دست و پایش را با طناب بسته و در رودخانه کله گان رها سازی می‌کنند. در سال‌های اخیر تا کنون با کمک شهرداری، نیروی انتظامی، نیرو‌های سپاه پاسداران، مرکز بهداشت، نیرو‌های مرزبانی این محل با بهره گیری از تجهیزات و امکاناتی به مثل لودر پاکسازی شده است. متأسفانه باز هم شاهد رهاسازی حیوانات باربر دست و پا بسته در رودخانه کله گان از سوی قاچاقچیان سوخت هستیم.

فرماندار گلشن تاکید کرد: متأسفانه یکی از معضلات استان‌های مرزی و با توجه به تفاوت قیمت سوخت در داخل و خارج از کشور، پدیده شوم قاچاق سوخت است که غیر از ایجاد هزینه‌های زیاد، عامل کشته شدن عده زیادی نیز می‌شود که خبر‌های آن در ایام مختلف در رسانه‌های جمعی و گروهی منتشر می‌شود. با تمام توان دولت و دستگاه‌های امنتی، انتظامی و اطلاعاتی در حال تلاش برای مقابله با پدیده قاچاق سوخت هستند و از هیچ کاری رویگردان نیستند. مردم نباید به حرف‌ها و شایعات و مطالب رسانه‌های معاند توجهی کرده و واقعیت را از رسانه‌های جمعی و گروهی داخلی پیگیری کنند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
مهر
مجله زندگی
ارسال نظر