ونیز دیگر آب ندارد + فیلم

کانال‌های آبی شهر ونیز در ایتالیا همزمان با کاهش سطح آب و بارش‌ها در حال خشک شدن است.
ونیز دیگر آب ندارد + فیلم
کد خبر : ۱۴۲۸۸

کانال‌های آبی شهر ونیز در ایتالیا همزمان با کاهش سطح آب و بارش‌ها در حال خشک شدن است.
به نقل از گاردین، ونیز که در چند سال اخیر اغلب با مشکل سیل و بالاآمدن سطح آب روبه‌رو بوده است حالا به دلیل هفته‌ها هوای خشک زمستانی و کاهش ۵۰ درصدی بارش‌ها با پدیده خشکسالی مواجه شده است و بنابر اعلام دانشمندان و گروه‌های زیست‌محیطی، این پدیده کل ایتالیا را در معرض خطر قرار داده است.
پایین‌ آمدن چشمگیر سطح آب در ونیز، عبور و مرور تاکسی‌های آبی و آمبولانس‌ها را در برخی از کانال‌های معروف آن غیرممکن کرده است. کمبود باران، سیستم فشار بالا، ماه کامل و جریان‌های دریایی، از جمله عوامل کاهش سطح آب در این شهر اعلام شده است.

ونیز+خشک+شد (1)

شهر ونیز که روی انبوهی از چوب در میان کانال‌ها ساخته شده است، از زمان تأسیس خود، یعنی ۱۶۰۰ سال پیش، همواره با سیل دست‌وپنجه نرم کرده است و بروز سیل بویژه در نوامبر ۲۰۱۹ بسیار ویرانگر بود؛ زیرا آب به دنبال سیل‌های مکرر فرصت پایین آمدن نداشت و بخش‌هایی از این کلیسا تا ۲۴ ساعت زیر آب باقی ماند.
مقامات شهر ونیز برای جلوگیری از بالاآمدن سطح آب و آسیب نرسیدن به بخش تاریخی شهر در چند سال اخیر موانع زیرآبی را در اطراف شهر برقرار کرده‌اند و برای محافظت دائمی از برخی بناها، چون کلیسای «سنت مارکو»، از موانع شیشه‌ای و بتنی استفاده کرده‌اند.
شهر توریستی ونیز سالانه میزبان بیش از ۲۰ میلیون گردشگر از سراسر جهان است و طبق اعلام پیشین برای جلوگیری از ورود بیش از حد گردشگران به این منطقه قرار است از تابستان امسال گردشگران با پرداخت هزینه ورودی و رزرو اقامتگاه، وارد این منطقه توریستی شوند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر