چرا وزیر ورزش برای سفر خود از بالگرد هلال احمر استفاده کرد؟

سقوط بالگرد هلال احمر در شهر بافت سوال‌هایی را در مورد دلیل استفاده از این بالگرد هلال احمر ایجاد کرده است.
چرا وزیر ورزش برای سفر خود از بالگرد هلال احمر استفاده کرد؟
کد خبر : ۱۴۶۲۸

سقوط بالگرد هلال احمر در شهر بافت سوال‌هایی را در مورد دلیل استفاده از این بالگرد هلال احمر ایجاد کرده است.
استفاده از بالگرد هلال احمر برای سفر‌های مسئولان کشوری به شهرستان‌های استان هر چند نباید انجام شود، اما در اکثر سفر‌های مسئولان به کرمان این اقدام رخ می‌دهد و در آخرین مورد نیز تنها بالگرد هلال احمر کرمان سقوط کرد.
ماجرا از این قرار بود که وزیر ورزش و جوانان پس از برگزاری همایشی در شهر کرمان به همراه هیئتی از خبرنگاران، نماینده بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس و مسئولان ورزشی کشور از جمله مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی و مدیرکل ورزش و جوانان تهران و تعدادی کارکنان وزارت خانه پس از سفر به رابر و افتتاح چند پروژه ورزشی عازم بافت شدند تا ضمن بررسی وضعیت زیرساخت‌های ورزشی این شهرستان چند پروژه را نیز افتتاح کنند.
شهر بافت یکی از شهرستان‌های فاقد فرودگاه استان کرمان است و به همین دلیل نیز بالگرد هلال احمر قرار بود در ورزشگاه فوتبال این شهر به زمین بنشیند.
محمد سلاجقه، یکی از شهروندان بافتی است که در زمان سقوط بالگرد در حال عبور از خیابان مجاور بود. او می‌گوید: بالگرد بدون هیچ مشکلی به ورزشگاه نزدیک شد و یک بار سعی کرد فرود آید، اما مجدد تا ارتفاع ۱۰ تا ۲۰ متری اوج گرفت و ناگهان دچار چرخش شد، دم آن به زمین برخورد کرد و در نهایت به پهلو و با صدای بلندی به زمین برخورد کرد، پس از این حادثه مردم و نیرو‌های امدادی به سمت ورزشگاه رفتند و مجروحان را به بیمارستان شهر منتقل کردند.
پس از مدت کوتاهی فوت یکی از سرنشینان تأیید شد و همان شب مجروحان به جز افرادی که سرپایی درمان شدند به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل شدند.
وزیر ورزش دچار خونریزی مغزی خفیف شد و مدیرکل ورزش و جوانان کرمان، تهران، یزد و آذربایجان شرقی نیز به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند، در نهایت روز بعد پس از افزایش سطح هوشیاری وزیر ورزش وی به تهران منتقل شد، اما درمان سایر افراد در کرمان ادامه ادامه دارد.
مدیرکل جمعیت هلال احمر کرمان در خصوص دلیل استفاده غیرضروری برای سفر مدیران از این بالگرد می‌گوید: بالگرد باید به صورت معمول ساعات پروازی خود را پر کند و حتی اگر مأموریتی نداشته باشد باید پرواز را انجام دهد.
بالگردی که سقوط کرده، از نوع میل ۱۷۱ و ساخت کشور روسیه است و به عنوان تنها بالگرد هلال احمر استان حادثه خیز کرمان محسوب می‌شود
رضا فلاح افزود: در راستای پر شدن سقف پروازی در واقع این مأموریت تعریف شده بود.
وی وجود بالگرد در استان پهناور کرمان را برای هلال احمر ضروری دانست و گفت: در حوادث مختلف این بالگرد مأموریت‌های حساس امدادی را انجام داده است.
از سوی دیگر سوال این است که چرا مدیران کل استان‌های مختلف برای افتتاح چند پروژه در شهرستان‌های کرمان حضور داشتند، بررسی‌ها نشان می‌دهد که قرار بود پس از افتتاح پروژه‌ها در رابر و بافت، وزیر ورزش و جوانان از طریق فرودگاه بندرعباس به تهران سفر کند.
رئیس گل دادگستری کرمان نیز از صدور دستور قضائی برای بررسی دلایل صادر شده و مراحل ابتدایی بررسی‌ها نیز انجام شده است.
او از رسیدگی بازرسان قضائی به صورت فوری به این پرونده خبر داد و گفت: بررسی‌های فنی نیز در این زمینه از سوی دستگاه‌های مربوط در حال انجام است.
هلال احمر کرمان نیز اعلام کرده است، جعبه سیاه این بالگرد پس از استخراج به تهران ارسال شده است و بررسی جعبه سایه دلیل اصلی سقوط بالگرد را نشان خواهد داد.
در حال حاضر باید منتظر نتایج بررسی‌های کارشناسان فنی و قضائی ماند و نتایج این بررسی‌ها قرار است در اسرع وقت مشخص و به مردم نیز اعلام شود.
صدمات مصدومان نیز طبق آخرین اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان رو به بهبود است، وزیر ورزش و جوانان پس از افزایش سطح هوشیاری به درخواست خانواده اش به تهران منتقل شد.
مدیرکل ورزش و جوانان یزد نیز روز بعد از حادثه این استان انتقال یافت، اما مدیران کل آذربایجان شرقی و تهران روز گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفتند و حال عمومی آن‌ها مطلوب است.
بیشترین صدمه به مدیرکل ورزش و جوانان کرمان وارد شده است و هم اکنون برای تنفس به ونتیلاتور متصل است، اما گفته می‌شود سطح هوشیاری وی نیز از روز گذشته افزایش یافته است.
سایر مصدومان در حد شکستگی اعضای بدن بوده‌اند که روند درمان آن‌ها نیز ادامه دارد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر