جاهای دیدنی آنتالیا در ترکیه

شهر زیبا و گردشگری آنتالیا، جزو مکان‌های پرطرفدار در این کشور است. این شهر به عنوان بهشت کوچکی در دل کشور ترکیه شناخته می‌شود.
جاهای دیدنی آنتالیا در ترکیه
کد خبر : ۱۴۸۷۷

گزارش آگهی | هرآنچه که از یک سفر خوب و لذت بخش انتظار دارید.

شهر زیبا و گردشگری آنتالیا، جزو مکان‌های پرطرفدار در این کشور است. این شهر به عنوان بهشت کوچکی در دل کشور ترکیه شناخته می‌شود. همه آنچه که از یک سفر خوب و لذت‌بخش انتظار دارید را در آنتالیا می‌توانید تجربه کنید. جاهای دیدنی آنتالیا در ترکیه، فوق‌العاده و زیبا هستند و اگر با تور آنتالیا Uall به این شهر سفر کرده باشید، تمامی آن‌ها را می‌توانید مشاهده کنید. برخی از جاذبه‌های دیدنی این شهر به طور رایگان در معرض دید عموم قرار دارند. در مقابل برای تماشای برخی دیگر از اماکن دیدنی آن هم باید بلیط تهیه کنید.

آنتالیا

آنتالیا و اماکن دیدنی آن

در زمان سفر به آنتالیا حتماً تمام برنامه سفر خود را از قبل بچینید. حداقل زمانی که برای بازدید از جاهای دیدنی این شهر در ترکیه باید در برنامه خود قرار دهید، 5 روز است. در نظر داشته باشید که برای سفر به آنتالیا می‌توانید با تور آنتالیا یو آل سفری لذت‌بخش را تجربه کنید.

برج ساعت در آنتالیا

 

برج ساعت شهر آنتالیا به معنای استواری مردم و شهر است. این برج ساعت قرن 19 میلادی در محله کاله کاپیسی که مرزی مابین بافت مدرن و جدید است، ساخته شد. در اطراف برج ساعت کافه و رستوران‌های مختلفی قرار دارند که می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای محلی را در این محله امتحان کنید.

قلعه رومیان آنتالیا ترکیه

در نزدیک بندر آنتالیا، قلعه رومیان که شکلی استوانه‌ای و ارتفاعی 14 متری دارد، ساخته شد. این قلعه در سده دوم میلادی برای دیده بانی و حفاظت از بندر آنتالیا ایجاد شد. قلعه رومیان، نزدیک پارک کارالی اوغلو است. در زمان غروب آفتاب منظره زیبایی از بالای این قلعه ایجاد می‌شود. بهترین مکان برای ریلکس کردن و آرامش و دیدن منظره زیبای غروب همین مکان است.

پرگا یکی از جاهای دیدنی محبوب آنتالیا

پرگا یکی از مناطق و شهرهای آنتالیا است که تحت حفاظت میراث فرهنگی این کشور قرار دارد. شهر پرگا که در 18 کیلومتری آنتالیا واقع شده به علت داشتن حمام‌ها و سرچشمه‌های زیبا بیشتر به شهر آب شهرت دارد. این شهر در 15000 سال پیش از میلاد مسیح ایجاد شد که محل زندگی هیتیان بوده است. از جمله جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌توان به؛ میدان ورزشی، آگوارای، دژ یونانی، آمفی تئاتر و حمام رومی اشاره کرد. در هر گوشه از این شهر می‌توان نشانه‌هایی از الهه ماه را دید. شهر پرگا فضایی دنج و آرام برای تفریح و گشت‌وگذار دارد.

بندر سیده آنتالیا

بندر سیده جزو بنادر معروف و با اهمیت شهر آنتالیا است. این بندر سواحل ماسه‌ای زیبا، کافه و رستوران‌های شیک، فروشگاه بزرگ و ویرانه‌های باستانی دارد که سبب محبوبیت این بندر زیبا شده‌اند.

موزه اسباب بازی شهر آنتالیا

موزه اسباب‌بازی آنتالیا، جزو موزه‌های جذاب و دیدنی این شهر است. موزه اسباب بازی برای هر رنج سنی جذاب و خاص خواهد بود. این موزه جذاب در سال 2011 ساخته شد و انواع عروسک‌های جهانی و شخصیت‌های کارتونی در آن یافت می‌شوند. عروسک‌های نوستالژی در این موزه بسیار هستند.

موزه آتاتورک در آنتالیا

آتاتورک بنیان‌گذار محبوب ترکیه است. موزه آتاتورک تماما از وسایل شخصی آتاتورک تشکیل شده است. آتاتورک خدمات بهینه‌ای به مردم کشورش ارائه داده که با گذشت زمان زیادی هنوز مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند.

ساحل کنیالتی آنتالیا/ ترکیه

ساحل کنیالتی جزو مشهورهای آنتالیا است. برای بازدید از این ساحل باید حداقل 3 روز زمان بگذارید تا بتوانید از همه امکانات آن استفاده کنید. از جمله امکانات جذاب و دیدنی ساحل کنیالتی می‌توان به مواردی مانند: آکواریوم، پارک ساحلی، شهربازی اکتور با وجود 40 وسلیه بازی متنوع، پارک آبی آکولند، هتل ریکسوس داون تاون، کافه و رستوران‌های مختلف با سرو قهوه‌های ترک اصل و خوش‌طعم اشاره داشت. سواحل شنی کنیالتی 7 کیلومتر طول دارند. برخی از امکانات و تفریحات این ساحل به صورت رایگان در اختیار گردشگران قرار می‌گیرند.

ساحل لارا در آنتالیا

سواحل زیبا و پاکیزه لارا در 6 کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارند. شنا در آب‌های لارا جذاب‌ترین تفریح برای گردشگران است. از مرکز شهر آنتالیا تا ساحل لارا 45 دقیقه راه دارید. تفریحاتی مانند والیبال، پارک آبی، پارتی شبانه، کافه و رستوران، قایق سواری، اسکوتر، غواصی و موتور سواری را می‌توانید در سواحل زیبای لارا تجربه کنید.

پارک کارالی اوغلو

پارک کارالی اوغلو از پارک‌های بزرگ و معروف آنتالیا است. کارالی در جنوب کالیچی واقع شده و بهترین مکان برای تفریحات خانوادگی و پیکنیک رفتن‌های دوستانه است. در زمان حضور در پارک کارالی اوغلو می‌توانید از دیدن ساختمان شهرداری آنتالیا، برج قدیمی و زیبای هیدریلیک کولسیتی، تئاتر شهر و صخره‌های بزرگ درون آب‌های دریاهای آنتالیا لذت فراوانی ببرید. در این پارک مجسمه کارگر و پسرش بسیار معروف هستند. فضای پارک بسیار آرام و دلنشین است.

آنتالیا.jpg+ ترکیه

آبشار دودن آنتالیا ترکیه

این آبشار در 28 کیلومتری جاده قدیم بوردو به آنتالیا قرار دارد. سرچشمه اصلی این آبشار، چشمه پینارباشی در کیرک گوزلر است. آبشار دودن بعد از اینکه یک مسیر 14 کیلومتری را طی می‌کند، وارد گودال وارساک خواهد شد. آب این آبشار در نهایت به دریای زیبای مدیترانه می‌ریزد.

آبشار ماناوگات در آنتالیا

این آبشار در یکی از شهرستان‌های آنتالیا به‌نام ماناوگات واقع شده است. منشع این رودخانه در 6 کیلومتری کوه طرس است. این آبشار جزو پرطرفدارترین جاذبه‌های طبیعی گردشگری در آنتالیا است. مسیر قایق سواری در آبشار ماناوگات یکی از امکانات بی‌نظیر این آبشار است. برای بازدید از ماناوگات زیبا می‌توانید از 7:30 صبح الی 22 شب و با تهیه بلیط به قیمت 6 لیر اقدام نمایید.

غار کارائین

این غار زیبا در 30 کیلومتری شمال غرب شهر آنتالیا قرار دارد. غار کارائین متعلق به دوره پارینه سنگی یعنی 25.000 سال پیش است. در این غار استخوان‌ها و دندان‌های انسان‌های اولیه نگه‌داری می‌شوند. موزه غار، تالار و اتاق‌های آن برای شما هیجان‌انگیز خواهند بود. همچنین در نزدیک این غار چشمه زیبای کارستی نیز واقع شده است.

سفر+ آنتالیا

سخن پایانی

آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی در ترکیه است و با وجود جاذبه‌های مختلف و زیبای گردشگری که دارد هر ساله توانسته توریستان بسیاری را به خود جذب کند. با گشت‌وگذار در منطقه‌های تاریخی و و طبیعی این شهر بدون شک خاطره زیبایی از سفر به آن خواهید داشت. جاهای دیدنی آنتالیا در ترکیه سبب شده‌اند تا این شهر قطب گردشگری در ترکیه و دنیا باشد. برای سفر به آنتالیا می‌توانید از طریق تور آنتالیا یو آل نیز اقدام کنید و تعطیلات خوبی را پشت سر بگذارید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر