مردی که ۳۴ سال اشتباهی در زندان بود آزاد شد + فیلم

مرد فلوریدایی که به اشتباه به جرم سرقت محکوم شده بود پس از ۳۴ سال از زندان آزاد شد.
مردی که ۳۴ سال اشتباهی در زندان بود آزاد شد + فیلم
کد خبر : ۱۶۲۲۱

سیدنی هولمز، یک مرد اهل فلوریدا، در سال ۱۹۸۸ به اشتباه متهم به سرقت مسلحانه شده بود. با این حال، هولمز سرانجام پس از اینکه او تقریباً ۳۴ سال از زندگی خود را به دلیل جنایتی که مرتکب نشده بود در زندان گذراند، تبرئه شد. هولمز به عنوان راننده فرار در جریان سرقت مسلحانه ژوئن ۱۹۸۸ متهم و به حبس ابد محکوم شده بود.

 هولمز در بیانیه‌ای به پروژه غیرانتفاعی بی گناهی فلوریدا گفت: "من همیشه معتقد بودم که این روز خواهد آمد و هرگز امیدم را از دست ندادم. " او در مورد خانواده اش نیز صحبت کرد و افزود: من مشتاقانه منتظرم که برای اولین بار در بیش از ۳۴ سال مادرم را در دنیای بیرون در آغوش بگیرم.»

این سازمان غیردولتی به اثبات بیگناهی هولمز و رهایی او از زندان کمک کرد. هولمز در تمام این مدت بر بی گناه خود را اصرار کرد و حتی در سال ۲۰۲۰ با واحد بررسی محکومیت دادستانی ایالت (CRU) تماس گرفت. با بررسی پرونده او، CRU به زودی متوجه شد که شناسایی شاهد عینی احتمالاً نادرست انجام شده است.

برادر مقتول سرقت نیز به این پرونده رسیدگی کمک کرد. او متوجه شد که ماشین هولمز نیز احتمالاً در آن زمان اشتباها شناسایی شده است.  

در جریان بررسی پرونده وی در دادگاه، پنج نفر از شش عضو هیئت داوری به آزادی این مرد رای دادند. علاوه بر این، حتی قربانیان این پرونده نیز در کنار هولمز بودند و معتقد بودند که او باید آزاد شود.  

روز دوشنبه، این مرد ۵۷ ساله هوای تازه را بدون محدودیت تنفس کرد. او از زندان فورت لادردیل در فلوریدا آزاد شد. ویدئویی از ملاقات مجدد هلمز با خانواده اش در یکی از شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شود. در این کلیپ، او دیده می‌شود که با پیراهن سفیدی که بر تن دارد در آغوش مادر و سایر اعضای خانواده اش آرام می‌شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
مخاطب24
مجله زندگی
ارسال نظر