ماجرای خداحافظی با حق‌التدریسی‌ها چیست ؟

اخیرا خبری درباره خداحافظی با مفهوم حق‌التدریسی و تبدیل وضعیت آنها منتشر شد.
ماجرای خداحافظی با حق‌التدریسی‌ها چیست ؟
کد خبر : ۱۷۶۲۱

محمد قربانی، سخنگوی دانشگاه آزاد، درباره خبری که اخیرا رئیس دانشگاه آزاد درباره خداحافظی با مفهوم حق‌التدریس اعلام کرد، توضیح داد و گفت: در راستای حفظ شان و کرامت عزیزانی که در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی، به تدریس مشغول بوده و به اصطلاح «استاد حق التدریس» یا «مدرس» هستند، تلاش خواهد شد این عزیزان در چارچوب قوانین و مقررات و ملاحظات واحدهای دانشگاهی مربوطه به عنوان عضو هیات علمی وابسته دانشگاه آزاد اسلامی از خدمات فاخرشان بهره‌مند باشیم.

سخنگوی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: بنابراین عزیزان عضو هیات علمی وابسته دانشگاه آزاد اسلامی، در چارچوب دستورالعمل و آیین نامه مربوطه از امتیازات آن برخوردار خواهند بود.

قربانی با تاکید اینکه اولا عضو هیئت علمی وابسته هستند و مدرس و یا استاد حق التدریس عضو هیئت علمی دانشگاه نیست، گفت: ثانیا به تبع عضو هیات علمی بودن می توانند در چارچوب مقررات مربوطه به راهنمایی، مشاوره و داوری رساله‌های علمی بپردازند.

معاون مجلس و سخنگوی دانشگاه آزاد اظهار کرد: ثالثا در چارچوب آیین‌نامه مربوطه از نظام ارتقا و ترفیع برخوردار شده و طبعا از امتیازات آن برخوردار می‌شوند. رابعا حقوق و مزایای آن ها به صورت ماهانه پرداخت می شود.

قربانی گفت: این افراد در اجرای طرح‌های تحقیقاتی درون دانشگاهی و برون دانشگاهی مشارکت جدی و موثر داشته باشند. در حال حاضر دانشگاه آزاد بیش از سی هزار استاد حق التدریس دارد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
مهر
مجله زندگی
ارسال نظر