برنامه ریزی های حساب شده برای ارتقای رفاه و معیشت معلمان در نظر داریم

استاندار البرز گفت: علاوه بر برنامه ریزی های حساب شده برای ارتقای رفاه و معیشت معلمان درصدد هستیم که امسال هفته بزرگداشت مقام معلم را با شکوه و اهتمام ویژه ای برگزار کنیم.
برنامه ریزی های حساب شده برای ارتقای رفاه و معیشت معلمان در نظر داریم
کد خبر : ۱۸۱۳۶

استاندار البرز گفت: علاوه بر برنامه ریزی های حساب شده برای ارتقای رفاه و معیشت معلمان درصدد هستیم که امسال هفته بزرگداشت مقام معلم را با شکوه و اهتمام ویژه ای برگزار کنیم.
مجتبی عبداللهی بعد از ظهر چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تبریک حلول عید سعید فطر، افزود: همه با هم باید دست در دست یکدیگر بدهیم و برای حل و جبران مشکلات و کمبودهای حوزه آموزش و پرورش استان اقدام کنیم.
وی با اشاره به اینکه کارگروه‌های ذیل این شورا باید پویا باشند تا با همفکری و تعامل برای صیانت و تکریم معلمان شاغل و بازنشسته برنامه ریزی کنیم، ادامه داد: باید در نظر داشته باشیم که تمامی مجموعه کارکنان دولت در شرایطی مشابه معلمان بلحاظ حقوق و مزایا قرار دارند ولی نمی‌توان نقش معلم در آینده فرزندانمان را نادیده گرفت بنابراین رسیدگی به معیشت و دغدغه‌های معلمان یک اصل مهم و اساسی محسوب می‌شود.
عبداللهی گفت: در نشست با جمعی از مدیران مدارس از نزدیک دغدغه‌های آنها را متوجه شدم، مدیران مدارس را باید حمایت کنیم که تمرکز خود را بر روی برنامه ریزی جهت آموزش و پرورش دانش آموزان بگذارند و از تأمین امکانات و زیرساخت‌های این بخش فارغ باشند.
وی افزود: کرامت و شأن معلمان را باید حفظ کنیم و حتی کوچک‌ترین اقدامات را برای انرژی بخشی به معلمان و تکریم آنها مد نظر داشته باشیم.
استاندار البرز با اشاره به اینکه امکانات تفریحی و رفاهی برای معلمان را با استفاده از ظرفیت‌های استان مهیا کنیم، گفت: با توجه به اینکه در شرایط کنونی، دشمنان از طریق عملیات‌های روانی، مدارس را مورد هدف و هجمه قرار داده اند، باید در کنار مدارس و معلمان باشیم.
وی افزود: باید در کنار نهضت مدرسه سازی در استان، ساخت مجموعه‌های ورزشی برای دانش آموزان و معلمان را نیز با جدیت دنبال کنیم. برای این منظور جلب مشارکت بخش خصوصی، خیرین و فعالان اقتصادی را در دستور کار قرار داده ایم و تاکنون نتایج خوبی نیز حاصل شده است.
عبداللهی گفت: نوسازی، زیباسازی و تأمین امکانات مدارس را باید براساس اولویت با مشارکت شهرداری‌های استان در برنامه قرار دهیم.
وی با اشاره به اهداف قرارگاه تبیین استان، افزود: در این رابطه باید اقدامات و برنامه‌های نظام و رویکرد دولت محترم سیزدهم را تشریح کنیم، مردم اگر از اهتمام و دلسوزی کارگزاران خود در نظام مقدس جمهوری اسلامی بخوبی آگاه شوند، حملات دشمنان به خودی خود خنثی می‌شود.
در این نشست استاندار البرز با درخواست آموزش و پرورش استان مبنی بر اینکه فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی، شوراهای اسلامی و شهرداران استان مکلف به پیش بینی برنامه‌های ویژه برای گرامیداشت مقام معلم شوند، موافقت کرد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
مهر
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجتبی
ارسالی در
قابل باور نیست ۲۸ سال معلم هستم و بسیار پشیمانم که جوانی و اعصاب و عمرم را در این سیستم سپری نمودم.از صبحانه (رتبه بندی)شما معلوم شد که نهار چیه. (عمل به وعده ها).
ناشناس
ارسالی در
محمد امان از بی عدالتی از طرف یک خدمتگدار مدرسی
ناشناس
ارسالی در
همه اش مسخره بازییه . تاکی میخواین با روح وروان فرهنگیان بازی کنین دروغگوها
مهرناز
ارسالی در
استاندار و فرماندار در خصوص تعیین تکلیف برای ارتقای معیشت معلمان کاره ای نیستن وزارت و در رأس اون سیستم باید چاره عاجل بیندیشه
ناشناس
ارسالی در
امیدواریم دولت محترم ونمایندگان مجلس و تمامی مسولین مانند استاندار عزیز البرز فهم و درک داشتند که معلمان در وضعیت خیلی بد فلاکت بار و زجر آور معیشتی به سر میبرند نباید ارتقا پیدا کند یعنی این مشکل یک بار برای همیشه باید حل بشه همانطور که برای حل کردن بدهی صدها میلیارد تومانی باشگاههای فوتبال همه دست در دست هم حل می کنند ارزش و اعتبار معلمان نیز کمتر از چند باشگاه ورزشی نیست وضعیت بد معیشتی و تبعیض و ظلم وبی عدالتی که در حق معلمان شده است را برای همیشه از بین ببرند بخدا اگر واراده باشه حل مشکلات معلمان یکماه بیشتر وقت نمیگیرد کافیست مسولین محترم بخواهند وگرنه کشور عزیز ما تمام امکانات برای حل مشکلات معیشتی و مالی در اختیار دارد