کُری سنگین جانباز معروف: پرسپولیس چهار جعلی را دفن کرد

جانباز هشت سال دفاع مقدس که از طرفداران متعصب پرسپولیس است و سابقه طولانی در کری خوانی برای استقلالی‌ها دارد، حتی در اوج جنگ تحمیلی و خط مقدم جبهه نیز برای آبی‌ها و طرفدارانش کری‌ها می‌خواند.
کُری سنگین جانباز معروف: پرسپولیس چهار جعلی را دفن کرد
کد خبر : ۱۸۴۵۵

 تا آغاز یکصدمین شهرآورد بزرگ فوتبال ایران چند ساعت بیشتر زمان باقی نیست. طرفداران و پیشکسوتان ۲ تیم با مصاحبه‌ها حمایتی به دنبال روحیه دادن به سرخآبی ها هستند، مصاحبه‌هایی که در برخی از مواقع جنبه کُری خوانی نیز دارد و مصاحبه شوند در آن نتایج و عناوین تیم محبوب خود را به رخ حریف می‌کشد.

یکی از شخصیت‌های شناخته شده که ید طولانی در کُری خوانی برای رقیب دارد، "موسی سلامت" جانباز پرسپولیسی، معروف به عمو موسی است. جانبازی که شاید بتوان از وی به عنوان یکی از تاریخ‌های شفاهی دربی یاد کرد. وی حتی در خط مقدم جنگ تحمیلی دست از کُری خوانی برای رقیب بر نداشت.

169405323

عمو موسی در آستانه یکصدمین شهرآورد بزرگ تهران به خبرنگار ایرنا گفت: پرسپولیس مثل همیشه بازی را می‌برد. بازی مهمی است ولی پرسپولیس از آن پیروز بیرون خواهد آمد. من دربی‌های زیادی را از نزدیک دیدم اما تعداد آنها را به یادم ندارم.

این جانباز دفاع مقدس با ذکر خاطراتی از شهرآوردهای تهران افزود: بهترین خاطره من از دربی مربوط به بازی است که پرسپولیس در ۱۰ دقیقه سه گل به استقلال زد. این سه گل توسط ایمون زائد زده شد تا تیم محبوبم با ۱۰ نفر، بازی باخته را در ۱۰ دقیقه ببرد. همچنین من بازی ۴ بر ۲ را خیلی دوست دارم چون نماد جعلی استقلالی‌ها در آن بازی دفن شد.

 

هوادار ۲ آتیشه تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه استقلال از فقر نتایج حماسی در رنج است گفت: آنان می‌خواستند عدد چهار را به عنوان نماد انتخاب کنند اما پرسپولیسی‌ها در دربی موفق شدند چهار گل به استقلال بزنند تا چهار جعلی برای همیشه دفن شود. استقلال هیچ نمادی برای شهرآورد ندارد. حقیقت همیشه تلخ است.

وی در پاسخ به این پرسش استقلال ۲ ستاره دارد اما هواداران این تیم می‌گویند ستاره پرسپولیس جعلی است گفت: زیاد به این ستاره‌ها دلخوش نباشید. گفتم که ستاره‌های آنها جعلیه. استقلال همیشه به دنبال شلوغ بازی است اما پرسپولیس حرف خود را در زمین می‌زند.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایرنا
مجله زندگی
ارسال نظر