قاتل باتری گوشی هوشمند خود را بشناسید

معمولا خرابی باتری تلفن همراه و کم شدن ظرفیت آن یکی از دغدغه‌های کاربران گوشی‌های هوشمند است. معمولا عمر مفید باتری موبایل 3 تا 5 سال است که کمتر یا بیشتر بودن آن وابستگی زیادی به نحوه استفاده از تلفن همراه دارد.
قاتل باتری گوشی هوشمند خود را بشناسید
کد خبر : ۱۸۷۱۹

یکی از مواردی که می‌‌تواند سلامت باتری و عمر مفید آن را تحت تأثیر قرار دهد، اپلیکیشن‌های نصب شده در موبایل است. باید دانست که برخی از اپلیکیشن‌های موبایلی مصرف باتری بسیار بالایی دارند و حتی در برخی موارد به باتری آسیب وارد می‌کنند. شرکت پی کلود با بررسی پراستفاده‌ترین اپلیکیشن‌های موبایلی 10 تا از پرمصرف‌ترین‌ها را شناسایی کرده است. در ادامه کاماپرس 10 اپلیکیشن پرمصرف را معرفی می‌کند.

10 اپلیکیشن پر مصرف تلفن همراه

  1. فیت بیت
  2. اوبر
  3. اسکایپ
  4. فیس‌بوک
  5. ایر بی‌ان‌بی
  6. اینستاگرام
  7. تیندر
  8. بامبل
  9. اسنپ چت
  10. واتس اپ

اپلیکشن‌های نام برده شده همگی از برنامه‌های بسیار پر استفاده، محبوب و کاربردی در سطح جهان هستند. بنابراین حذف این برنامه‌ها راه‌حل مناسبی برای برطرف کردن مشکل مصرف باتری نیست. نکته قابل توجه این است که برخی از اپلیکیشن‌ها حتی اگر باز هم نباشند، در پس زمینه گوشی کار کرده و انرژی مصرف می‌کنند. به عنوان مثال اپلیکشین‌های پیام‌رسان یا شبکه‌های اجتماعی در پس زمینه کار می‌کنند تا بتوانند اعلان‌ها را ارسال کنند.

 

 

می‌توان کار کردن در پس زمینه اپلیکیشن‌ها را متوقف کرد، اما باید توجه داشت که در این صورت تا زمان ورود به برنامه اعلانی ارسال نخواهد شد. برای توقف عملکرد پس زمینه اپلیکشن‌ها در اندروید می‌توان مراحل زیر را دنبال کرد:

در قسمت تنظیمات به بخش باتری بروید. از قسمت تنظیمات پیشرفته بهینه‌سازی مصرف باتری را انتخاب کنید. در این بخش هرکدام از اپلیکشین‌هایی که می‌خواهید در پس‌زمینه فعالیت نکنند را روی تنظیمات «بهینه‌سازی نشود» قرار دهید.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
خبرفوری
مجله زندگی
ارسال نظر