مایکروسافت و توئیتر به جان هم افتادند؛ مردم چه سودی می‌برند؟

تبلیغ‌کنندگانی که از ابزار مدیریت رسانه‌های اجتماعی مایکروسافت استفاده می‌کنند، دیگر نمی‌توانند در داشبورد خود، به توئیتر دسترسی داشته باشند.
مایکروسافت و توئیتر به جان هم افتادند؛ مردم چه سودی می‌برند؟
کد خبر : ۱۸۷۲۶

مایکروسافت در صفحه پلتفرم تبلیغاتی خود اعلام کرد که کمپین‌های هوشمند مرکز بازاریابی دیجیتال با ابزار چند پلتفرمی تا چند روز دیگر از شبکه اجتماعی پشتیبانی نمی‌کنند.

این اعلامیه حدود یک ماه پس از آن منتشر شد که توئیتر فاش کرد که کاربران برای دسترسی به API خود چقدر باید بپردازند. ارزان‌ترین بسته موجود ۴۲۰۰۰ دلار در ماه هزینه دارد.

اگرچه مایکروسافت به راحتی می‌توانست این مبلغ را پرداخت کند، اما به نظر می‌رسد که به جای آن تصمیم گرفت توئیتر را کنار بگذارد.

 حذف پشتیبانی وب‌سایت در ابزار مدیریت رسانه‌های اجتماعی آن به این معنی است که تبلیغ‌کنندگان دیگر نمی‌توانند از آن برای ایجاد، مدیریت یا زمان‌بندی پیش‌نویس توئیت‌ها و همچنین مشاهده توئیت‌ها و تعاملات گذشته استفاده کنند. 

مایکروسافت در اطلاعیه خود اشاره کرده است که سایر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین همچنان در دسترس خواهند بود.

پس از اعلام مایکروسافت، ایلان ماسک به توئیت این شرکت پاسخ داد و تهدید کرد که علیه آن اقدام قانونی خواهد کرد. مالک توئیتر نوشت: "آن‌ها به طور غیرقانونی با استفاده از داده‌های توئیتر آموزش دیدند. زمان شکایت فرا رسیده است. " 

در مورد نحوه آموزش غیرقانونی مایکروسافت با استفاده از داده‌های توئیتر توضیحی داده نشده است، اما شایان ذکر است که این غول فناوری یکی از حامیان اصلی توسعه‌دهنده ChatGPT OpenAI است. 

تصمیم مایکروسافت در زمان بسیار بدی برای توئیتر اتخاذ شد. این وب‌سایت از زمانی که ماسک مدیریت آن را برعهده گرفت، به‌طور پیوسته تبلیغ‌کنندگان خود را از دست داده است، و طبق گفته شرکت تحلیل بازاریابی دیجیتال Pathmatics توسط Sensor Tower، کمتر از نیمی از ۱۰۰۰ تبلیغ‌کننده برتر در ژانویه در توئیتر پول خرج کرده اند.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر