روزی که مغرورترین مربی جهان، گریست؛ مورینیو چرا گریه کرد؟

یکی از بهترین مربیان فوتبال فاش کرد که در تمام دوران حرفه‌ای خود تنها یک بار پس از شکست گریه کرده است.
روزی که مغرورترین مربی جهان، گریست؛ مورینیو چرا گریه کرد؟
کد خبر : ۱۸۸۲۴

 به نقل از اسپورت بایبل، ژوزه مورینیو پس از کسب تعداد زیادی جام با باشگاه‌های مختلف، به عنوان یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال شناخته می‌شود. در مجموع، او ۲۷ جام را در طول حرفه خود به دست آورده است.

در ماه مه ۲۰۲۲ او پس از اینکه رم را به عنوان قهرمانی لیگ کنفرانس یوفا رساند، مورینیو در حالی که اشک شوق می‌ریخت، دیده شد.

با این حال، مورینیو تنها یک بار پس از شکست در تمام دوران مربیگری‌اش گریه کرده است. مورینیو اعتراف کرد که شکست مقابل بایرن مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۲ باعث گریه او شد. مربی پرتغالی آن زمان سرمربی رئال مادرید بود و سه بازیکن کلیدی خود در ضربات پنالتی ضعیف ظاهر شدند و پنالتی‌های خود را از دست دادند.

مورینیو گفت: متاسفانه فوتبال همین است. کریستیانو رونالدو، کاکا و سرخیو راموس سه هیولای کامل فوتبال هستند و در این شکی نیست اما آنها هم انسان هستند. آن شب تنها زمانی در دوران مربیگری من است که بعد از شکست گریه کردم. من و آیتور کارانکا جلوی خانه‌ام، در ماشین، گریه می‌کردیم. آن باخت خیلی سخت بود زیرا در آن فصل بهترین تیم بودیم. آن حذف با رئال مادرید خیلی غم انگیز بود. ما بدون شک بهترین تیم اروپا بودیم. لالیگا را بردیم و تمام رکوردهای امتیاز و گل را شکستیم و اگر به فینال می رسیدیم، آن فینال را می بردیم، شک ندارم. 

او در پایان گفت: وقتی بازی به پنالتی رسید بدون هیچ مکثی کریستیانو رونالدو، کاکا و سرخیو راموس را انتخاب کردیم. آنها بهترین پنالتی‌زنان ممکن بودند.

مورینیو اکنون به عنوان سرمربی رم به دنبال جام‌های بیشتری است زیرا آنها در نیمه نهایی لیگ اروپا هستند؛ جایی که مقابل بایر لورکوزن ژابی آلونسو قرار خواهند گرفت.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایسنا
مجله زندگی
ارسال نظر