معوقات 27 درصدی حقوق بازنشستگان در چه تاریخی واریز می‌شود؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه افزایش حداقل ۲۷ درصدی حقوق در سال جاری در احکام کارگران بخش خصوصی و دولتی اعمال شده گفت: پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان کشوری با اعمال افزایش، طبق قانون مصوب مجلس صورت گرفت. این افزایش در احکام حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز اعمال شده است و از اردیبهشت پرداخت خواهد شد. مابه‌التفاوت ناشی از افزایش حقوق فروردین نیز با حقوق اردیبهشت پرداخت می‌شود.
معوقات 27 درصدی حقوق بازنشستگان در چه تاریخی واریز می‌شود؟
کد خبر : ۱۹۱۴۳

حقوق فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش نیافت؛ اما بنابر اعلام وزیر کار این افزایش قرار است در اردیبهشت اعمال شود.

​بازنشستگان انتظار دارند قبل از بیستم اردیبهشت که زمان آغاز واریز مستمری‌هاست، ابلاغیه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان کارگری صادر شود؛ اگر صدور احکام تا آن روز انجام نشود، حقوق اردیبهشت مستمری‌بگیران بازهم بدون افزایش پرداخت خواهد شد.پیگیری‌های ما از کانون بازنشستگان نشان می‌دهد قرار است در روزهای آتی احکام جدید صادر شود؛ ضمناً احتمالاً مدیرعامل سازمان اخباری در مورد اجرای باقیمانده متناسب‌سازی منتشر خواهد کرد.در صورت صدور احکام قبل از بیستم ماه جاری، مابه‌التفاوت فروردین نیز با مستمری اردیبهشت به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد./ایلنا

 

واریز وام بازنشستگان با سود صفر و اقساط 36 ماهه

با گذشت بیش از ۳۶ روز از اتمام ثبت نام وام، بازنشستگان کشوری در انتظارند تا هرچه سریعتر نتایج پرداخت این وام و اسامی افراد واجد شرایط توسط صندوق کشوری اعلام شود. آن‌ها می‌گویند: مسئولان صندوق باید در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند؛ چرا وام‌ها پرداخت نمی‌شود؟

جی پلاس؛ بازنشستگان کشوری در تماس با خبرنگار ایلنا، از انتظار طولانی خود برای دریافت وام سی میلیون تومانی خبر دادند؛ آن‌ها می‌گویند قبل از آغاز سال، مدیران صندوق با تب و تاب فراوان از افزایش مبلغ وام به سی میلیون تومان و پرداخت آن خبر دادند اما مدتی طولانی از ثبت نام گذشته و خبری از واریز نیست.

اواخر بهمن ماه  سال گذشته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در گفتگویی اعلام کرد: پس از اتمام دوره حدود یک ماهه ثبت نام اینترنتی در اسفندماه امسال، فرآیند بررسی تقاضای بازنشستگان عزیزان و تعیین واجدین شرایط دریافت وام آغاز خواهد شد تا با هماهنگی بانک عامل، پرداخت تسهیلات ۳۰میلیون تومانی ضروری بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ عملیاتی شود.

حالا با گذشت بیش از ۳۶ روز از اتمام ثبت نام  وام، بازنشستگان کشوری در انتظارند تا هرچه سریعتر نتایج پرداخت این وام و اسامی افراد واجد شرایط توسط صندوق کشوری اعلام شود.

آن‌ها می‌گویند: مسئولان صندوق باید در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند؛ چرا وام‌ها پرداخت نمی‌شود؟

نعمت‌الله ترکی (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری) در این باره گفت: یکی از بخش‌های مهم در تأمین منابع مالی صندوق، بخش‌های اقتصادی است که در سال‌ گذشته به نوعی نابسامانی در این عرصه در همه شرکت‌های اقتصادی به چشم می‌خورد که در سال جاری برای رفع این دغدغه‌ها، بخش اعظم سیستم تصمیم‌گیری را روی حوزه سطح درآمدی متمرکز کرده‌ایم.

بازنشستگان متقاضی وام

نعمت الله ترکی گفت: در سال ۱۴۰۱ بازنشستگان متقاضی تسهیلات ضروری به مبلغ ۱۵ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و اقساط ۳۶ ماهه دریافت کردند که قرار است در سال ۱۴۰۲ مبلغ وام ضروری بازنشستگان از ۱۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یابد.

مدیران صندوق کشوری می‌گویند: این صندوق در سال ۱۴۰۱ برای ارتقای وضعیت معیشت بازنشستگان اقدامات مهمی همچون رشد سقف تسهیلات وام ضروری تا ۲ برابر، افزایش حقوق افراد بازنشسته و رشد منابع درآمدی با ارزش‌گذاری دارایی‌های شرکت‌ها را اجرایی کرده است.

نعمت‌الله ترکی (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری) در این باره گفت: یکی از بخش‌های مهم در تأمین منابع مالی صندوق، بخش‌های اقتصادی است که در سال‌ گذشته به نوعی نابسامانی در این عرصه در همه شرکت‌های اقتصادی به چشم می‌خورد که در سال جاری برای رفع این دغدغه‌ها، بخش اعظم سیستم تصمیم‌گیری را روی حوزه سطح درآمدی متمرکز کرده‌ایم.

او ادامه داد: از آنجا که موضوع ارزش‌گذاری دارایی‌ها همه شرکت‌های مرتبط با صندوق بازنشستگی کشوری برای ما مهم بود این اقدام را انجام دادیم و در بخش ساماندهی نیروی انسانی این شرکت‌ها و به همین منظور موضوع تجمیع، ادغام، انحلال، توسعه و سرمایه‌گذاری را در سال جاری در دستور کار داریم.

ترکی اضافه کرد: در این راستا یک برنامه کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت در عرصه اقتصادی را در نظر داریم تا همپای برنامه هفتم در حوزه اقتصادی اجرایی شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری رویکرد اصلی این صندوق را مولدسازی برای ایجاد امنیت مالی بازنشستگان دانست و گفت: صدور احکام مربوط به مطالبات ۱۵ درصدی بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی، اقدامات جدی برای پرداخت معوقات بازنشستگان دیگر دستگاه‌های اجرایی و موضوع مولدسازی و تبدیل آن به ثروت و در نهایت درآمدزایی برای همه بازنشستگان را در سال جاری در برنامه داریم.

 

افزایش ۲ برابری وام ضروری بازنشستگان

ترکی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های اجرایی صندوق بازنشستگی کشوری توجه به معیشت و رفاه بازنشستگان که در این راستا وام ضروری بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ با مبلغ ۱۵ میلیون تومان با اقدام اساسی از سوی این صندوق به ۲ برابر افزایش یافت. در سال ۱۴۰۱ بازنشستگان متقاضی تسهیلات ضروری به مبلغ ۱۵ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و اقساط ۳۶ ماهه دریافت کردند که قرار است در سال ۱۴۰۲ مبلغ وام ضروری بازنشستگان از ۱۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یابد.

وی افزود: صندوق بازنشستگی کشوری در هشت مرحله پرداخت تسهیلات در سال گذشته، به ۳۱۴ هزار و ۴۶۰ نفر از بازنشستگان تحت پوشش این صندوق وام ضروری پرداخت کرد. براساس داده‌های آماری در هر مرحله به بیش از ۳۱ هزار نفر از بازنشستگان متقاضی دریافت این تسهیلات در صندوق بازنشستگی کشوری وام ضروری به مبلغ ۱۵ میلیون تومان دریافت کردند.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
شاهد
ارسالی در
چند پارگراف خبر در مورد خبرش خوش برای باز نشسته ها نوشتید که یک خبر در سه بار تکرار شده هیچ خبری که نشانه تغییر اوضاع در جهت بهبود اوضاع بد مالی باز نشسته ها باشد وجود ندارد.وام ضروری ۱۵ تومن شده ۳۰ تومن.گوشت و مرغ و ....... چند برابر شدن ۱۵ شماهم دو برابر شده فقر و فلاکت بازنشسته ها با قدرت سرجای خودش ایستاده. شرمنده گی نثارتان که ما رو با بی عدالتی شرمنده زن و بچه کردید.
علیرضا
ارسالی در
درودبربازنشستگان عزیز ومحترم ببینید چون مسئولین تامین اجتماعی همگی به نوعی انتصابی هستند نه انتخابی تمامی مساعیشان رودرمورد رضایت ارباب خودمیدانند ومیبینند ازطرفی طوری نقش افرینی میکنند که ما دوست داریم خدمتی بشما بکنیم ولی ؟اما؟؟اگر؟؟؟بگذارند این کلمات یعنی چی؟؟ ایا خودتان رو عاقل ومارو ؟؟؟؟؟ فلان فرض میکنید باورکنید ماهم شماروهمان میدانیم بااین تفاوت که شما هستید ولی ما نه بوده ونه خواهیم بود؟ درضمن صحبت ازافزایش حقوق میشه اون شخصی که درطول سال یکبارگذرش به شهربیفته بخودی خودمتوجه شاهکاربرنامه اقتصادی وارزانی اجناس ورایگان بودن اجاره منزل ومهمترارزانی مایحتاج اولیه زندگی خواهد شد؟؟ نمیدانم شما جای خردچی دردرون مرکزفرماندهی ((مغز)) برسایرجوارح چی دارید که خوشبختانه دیربه دیرمتوجه این ارزانیهای اجناس وگازاب برق اجاره منزل وهزاران کوفت دیگرکه همیشه برسفرهای شما هست وما حتی نامش روبرخودتحریم نموده چه بسا که بفکریکباربرسفرهایمان بگذاریم ؟؟ هیهات هیهات؟؟ وامه ارزانی شماست حداقل ۵۰۰میلیون سوتفاهم نشه این رقم کمترینه بالاترین انرا من اگرانشا کنم بیشک اختلاف بین اعضای خانواده خودم بوجودخواهداورد ؟؟ چی میشد یکبارفقط یکباربرای همیشه خودروبازنشسته ای مثل ما بپندارید؟؟ البته اگرکلاستان اجازه بده؟؟ میخواهمباپوزش ازبزرگان بازنشسته بگویم که عدم مدیری که دقتی حرفی ازتورم و وو افزایش حقوق بمیانمیاید طوری بهم میریزه که انکارازغیب برادری ظهورکرده ودرمیراًث جامانده شریک اوشده اقا باورکن من خجالتی میکشم ازاین همه وعده بدون عمل اخه انسان ۲۵درصد طلب روموقعی که ۲۰سال ازمرگ من گذشت زومیخواهی پزداخت کنی؟؟ اخه انسان پول انزمان بااین پول یکیه؟؟ ((مطنئن باشم جز اصحاب کهف ))نبودی اخه انسان مگربزرگی نفرمود(( توکزمحنت دیگران بی غنی؟؟؟ نشاید که نامت نهندادمی))؟؟؟ کرچه با انشا جملات فقط خودم روخسته میکنم ووقت عزیزوگرانبهای بازنشستگان محترم روتضیع والا((قطره باران درسنگ خاره اثرنکرد)) کاش ای کاش فقط یکباردرخلوت باخودت کمی اندیشه کنی ؟؟ ایکاش
مراد
ارسالی در
همه دروغ میگن.