شگفتی عجیب در باکس‌آفیس جهان؛ کدام فیلم در صدر است؟

آمار جدید باکس آفیس این آخر هفته نشان می‌دهد که «فیلم برادران سوپر ماریو» هنوز هم طرفداران زیادی دارد.
شگفتی عجیب در باکس‌آفیس جهان؛ کدام فیلم در صدر است؟
کد خبر : ۱۹۳۰۹

 یک آخر هفته موفقیت‌آمیز دیگر برای «فیلم برادران سوپر ماریو» (Super Mario Bros. Movie) رقم خورد؛ به طوری که این فیلم انیمیشنی پرطرفدار در چهارمین هفته اکرانش ۴۰ میلیون دلار دیگر فروش داشت و فقط ۳۳ درصد نسبت به هفته گذشته، کاهش در میزان فروش بلیط‌هایش تجربه کرد به گونه‌ای که حتی بالاتر از فیلم‌های تازه اکران شده‌ای چون؛ «خدایا اونجایی؟ منم، مارگارت» (Are You There God? It’s Me, Margaret) بالاتر ایستاد.

«فیلم برادران سوپر ماریو» تنها در چهار هفته اکران، ۴۹۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۵۳۲ میلیون دلار در کشور‌های دیگر فروش داشته و تا کنون پرفروش‌ترین فیلم ۲۰۲۳ محسوب می‌شود و همچنین، اولین فیلم امسال است که از مرز یک میلیارد دلار فروش عبور کرده است. نکته جالب این است که بعد از همه‌گیری کووید فقط ۵ فیلم توانسته‌اند این میزان فروش داشته باشند.

در بین فیلم‌های تازه اکران شده باکس آفیس، «خدایا اونجایی؟ منم، مارگارت» توانست هفته اول بهتری را سپری کند و با اکران در ۳ هزار و ۳۴۳ سالن سینما و فروش ۶.۸ میلیون دلاری، در جایگاه سوم بایستد و می‌شود گفت این میزان فروش برای فیلمی که با بودجه ۳۰ میلیون دلاری ساخته شده است، فروشی بسیار عالی است.

«ظهور مرده شیطانی» (Evil Dead Rise)، فیلم ترسناک و ماوراءطبیعی، محصول مشترک استودیو‌های برادران وارنر و نیو لاین در جایگاه دوم ایستاد چراکه در هفته دوم اکرانش در ۳ هزار و ۴۱۷ سالن، ۱۲.۲ میلیون دلار فروش داشت؛ رقمی که نسبت به هفته اول اکران این فیلم ۵۰ درصد کاهش یافت.

این فیلم تا کنون در آمریکای شمالی ۴۴.۴ میلیون دلار و در کشور‌های دیگر ۴۲ میلیون دلار فروش داشته و برای یک فیلم با بودجه ساخت ۱۵ میلیون دلاری وضعیت خوبی را داشته است.

در جایگاه چهارم نیز «جان ویک: فصل ۴» (John Wick: Chapter ۴) قرار دارد؛ فیلمی که با هفته ششم اکران در ۲ هزار و ۴۸۱ سالن، ۵ میلیون دیگر به میزان فروش خود اضافه کرد و تاکنون، ۱۷۶ میلیون دلار در آمریکا و ۳۷۵ میلیون دلار به صورت جهانی فروش داشته است. این آمار و ارقام، «جان ویک: فصل ۴» را به پرفروش‌ترین فیلم این فرنچایز تبدیل کرده است.

«جنگ ستارگان» که پس از سال ۱۹۸۳ دوباره روی پرده‌های سینما رفته است، رتبه پنجم باکس آفیس این هفته را به خود تعلق داد.

این فیلم با اکران در ۴۷۵ سالن توانست ۴.۷ میلیون دلار فروش داشته باشد. دیزنی این فیلم را به سینما‌ها بازگرداند تا چهلمین سالگرد آن را جشن بگیرد و ثابت کند که همچنان هم، طرفداران زیادی دارد. این فیلم به طور کلی ۳۱۱ میلیون دلار در آمریکا و ۴۷۵ میلیون دلار به صورت بین‌المللی فروش داشته است.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر