ورود هوش مصنوعی به بازار معاملات سهام

ورود هوش مصنوعی به بازار معاملات سهام شرکت کارگزاری آنلاین چینی «Tiger Brokers»، از ساخت و به‌کارگیری چت‌بات تخصصی امور مالی با فناوری هوش مصنوعی مولد مشابه «ChatGPT» خبر داد.
ورود هوش مصنوعی به بازار معاملات سهام
کد خبر : ۱۹۵۷۵

 این نوآوری می‌تواند گامی مؤثر در راستای بررسی امکان جایگزینی انسان با هوش مصنوعی در بازار اوراق قرضه و معاملات سهام باشد.

ژاک لی، رئیس ارتباطات جهانی در این کارگزاری طی مصاحبه‌ای گفت: «ما از نوامبر سال گذشته، در حال بررسی دقیق فناوری و پیشرفت صنعت هوش مصنوعی هستیم.»

بر اساس ادعای لی، «TigerGPT»، چت‌بات هوش مصنوعی این شرکت، با دسترسی به حجم بالایی از اطلاعات مالی موثق آموزش دیده است و قادر به تجزیه و تحلیل امور جاری و روندهای کلان اقتصادی است. این پلتفرم تا به حال موفق به پیش‌بینی چند مورد از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات‌متحده آمریکا شده است.

 
پلتفرم «TigerGPT» در حال حاضر به‌عنوان نسخه بتا در دسترس گروه کوچکی از کاربران قرار گرفته است. این چت‌بات مانند سرویس‌های مشابه عرضه شده طی ماه‌های اخیر، می‌تواند به درخواست‌ها در طیف وسیعی از موضوعات پاسخ دهد. اما تفاوت بزرگ، تخصص آن در اطلاعات و امور مالی است. پلتفرم یاد شده داده‌های لازم را در زمان مناسب در اختیار کاربران پلتفرم معاملات آنلاین «Tiger Brokers» می‌گذارد و به آن‌ها در تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری کمک می‌کند.

این در حالی است که این پلتفرم نیز مانند «ChatGPT»، در عمل پر خطا ظاهر شده است و در حال حاضر چندان قابل اتکا نیست.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
برنا
مجله زندگی
ارسال نظر