درآمد زایی عجیب مرد شیاد لرستانی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا لرستان از دستگیری اخاذ فضای مجازی در این استان خبر داد.
درآمد زایی عجیب مرد شیاد لرستانی در فضای مجازی
کد خبر : ۱۹۶۶۹

 

سرگرد حسین سپهوند، اظهار داشت: در پی مراجعه دو شهروندان به پلیس فتا استان و اعلام اینکه یک نفر در فضای مجازی با تهدید قصد اخاذی از آنها را دارد، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

​وی افزود: برابر اظهارات شاکیان و بررسی‌های انجام شده معلوم شد که قربانیان در محیط اینستاگرام با متهم آشنا شده و اقدام به ارسال تصاویر خصوصی برای وی می‌کردند و پس از دریافت تصاویر با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، اقدام به اخاذی از آنها می‌کرد.

رئیس پلیس فتا لرستان، افزود: مأموران با اقدامات پلیسی، متهم را در یکی از استان‌های کشور شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا لرستان انتقال شد.

سرگرد سپهوند، گفت: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی خود شد اما پس از روبه‌رو شدن با مستندات پلیس به جرم خود اعتراف و اذعان داشت، از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام قربانیان خود را در استان‌های مختلف انتخاب کرده و پس از جلب اعتماد آنها و به بهانه دوستی از آنها درخواست فیلم و تصاویر خصوصی می‌کرد و نهایتاً با تهدید به انتشار این تصاویر اقدام به اخاذی از آنها کرده است.

وی با بیان اینکه فیلم‌ها و تصاویر افراد زیادی در سامانه‌های ذخیره ساز متهم دستگیر شده کشف شده است، به کاربران توصیه کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای آشنایی، ازدواج و اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد غریبه نیست.

رئیس پلیس فتا لرستان، تاکید کرد: کاربران فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با آن‌ها را دارند اعتماد نکنند و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند، چرا که امکان سوء‌استفاده افراد فرصت طلب از اطلاعات شخصی افراد متصور است.

سرگرد سپهوند، عنوان کرد: کاربران توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir با کارشناسان در میان بگذارند.

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
مهر
مجله زندگی
ارسال نظر