در نبود کولر چگونه با پنکه اتاق را خنک کنیم؟

در شرایطی که دسترسی به تجهیزات سرمایشی چون کولر آبی، کولر گازی، چیلر و ... وجود نداشته باشد، می‌توان از پنکه برای خنک سازی اتاق و محوطه مورد نظر، استفاده کرد. البته خنک کردن اتاق با پنکه، اصول خاص خود را دارد و در صورتی که این موارد را رعایت کنید، فضای شما به بهترین شکل سرد و خنک خواهد شد.
در نبود کولر چگونه با پنکه اتاق را خنک کنیم؟
کد خبر : ۲۰۴۲۲

اگر شما نیز علاقه مند هستید که در این خصوص اطلاعات لازم را کسب کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

خنک کردن اتاق با پنکه

برای سرد کردن هوای اتاق با پنکه، باید یک سری دستورالعمل را دنبال کنید:

1-پیش از هر کاری از اتلاف انرژی و ورود گرما جلوگیری کنید

پیش از هر اقدامی باید ابتدا از ورود هوای گرم به محیط خود جلوگیری کرده و اتلاف انرژی را به حداقل برسانید. برای این منظور در محل نصب پرده، از پرده ضخیم استفاده کنید. حتی اگر از قبل پرده نازکی نصب کرده و امکان تعویض آن را ندارید، برای زیر پرده از یک پارچه ضخیم استفاده کنید. به علاوه در صورتی که پنجره‌های منزل شما از نوع دوجداره نیستند، حتما درزگیر به کار ببرید تا جلوی رد و بدل هوا را بگیرد.

همین طور در بخش جنوبی خانه، حتما پنجره‌ها را بسته نگه دارید. از آن جایی که در ایران، آفتاب از جنوب می‌تابد، بسته نگه داشتن پنجره‌ها در بخش جنوبی، کمک خواهد کرد تا گرمای کمتری از مسیر تابش آفتاب، به داخل منزل بیاید.

2-باد پنکه را خنک‌تر کنید

ترفند ساده‌ای برای خنک کردن اتاق با پنکه وجود دارد تا باد پرتابی آن سردتر از چیزی باشد که در شرایط عادی و استفاده معمولی از پنکه، تجربه می‌کنید. برای این کار، لازم است که چند قطعه یخ بزرگ آماده کنید. شما می‌توانید یخ‌ها را به صورت قالبی درست کرده یا در بطری‌های بزرگ، آب بریزید تا یخ بزند. در نظر داشته باشید که با توجه به امکان ایستاده قرار دادن بطری در مقابل پنکه، خنک سازی به این شکل، با موفقیت و سادگی بیشتری همراه خواهد بود.

Picture5ddddd

نکته: پیشنهاد می‌کنیم که برای درست کردن یخ، از آب و نمک استفاده کنید تا ماندگاری بالاتری داشته و دیرتر آب شوند.

پیشنهاد ما برای این کار استفاده از پنکه ایستاده است. توجه داشته باشید که پنکه را در نقطه‌ای قرار دهید که مسیر باد آن پوشش دهی بالاتری داشته باشد، سپس در فاصله 10 سانتی متری، یک ظرف یا سینی بزرگ بگذارید. حالا قطعات یخ را داخل این سینی گذاشته و پنکه را روشن کنید. برای آن که خنک سازی بدون مشکل پیش برود، همیشه یخ آماده برای جایگزین کردن با یخ‌های استفاده شده، داشته باشید.

نکته: در نظر داشته باشید سینی یخ باید به شکلی در مسیر باد پنکه قرار بگیرد که خروجی پرتاب باد به یخ‌ها برخورده کرده و از مسیر آن‌ها عبور کند. در غیر این صورت به کار بردن سینی یخ، کاربردی در سرد کردن هوای اتاق با پنکه نخواهد داشت.

جمع بندی

Picture7

همان طور که در این مطلب مطالعه کردید، خنک کردن اتاق با پنکه، بسیار ساده بوده و تنها با استفاده از یک سینی یخ، می‌توانید هوای اتاق مورد نظر خود را به خوبی سرد کرده. شما چه تکنیک‌های دیگری برای سرد کردن هوای اتاق با پنکه می‌شناسید که به همین شکل کارایی مناسبی داشته باشند؟ تجربیات خود در این زمینه را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران وب سایت به بحث و اشتراک بگذارید. همین طور پیشنهاد می‌کنیم با توجه به شروع فصل گرما، این مطلب را برای دوستان و آشنایان خود نیز ارسال کرده و آن‌ها را با روش خنک سازی فضای اتاق با پنکه، به این شکل آشنا کنید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر