دیگر برای انعقاد اجاره نامه به مشاوران املاک مراجعه نکنید!

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توافق دو طرف موجر و مستاجر قراردادهای اجاره به طور رایگان در سامانه املاک و اسکان ثبت می‌شود و نیازی به انعقاد و ثبت این قرارداد در مشاوران املاک نیست.
دیگر برای انعقاد اجاره نامه به مشاوران املاک مراجعه نکنید!
کد خبر : ۲۰۴۶۰
هادی عباسی، معاون وزیر راه و شهرسازی  درباره بسته حمایتی از مستاجران اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار اجاره و حمایت از مستاجران تقویت بسترهای نرم‌افزاری و استفاده از ظرفیت‌های سامانه املاک و اسکان است.

وی با بیان اینکه یکی از این اقدامات، صدور کد رهگیری رایگان برای قراردادهای مسکن و ثبت قراردادهای اجاره است، گفت: با توافق دو طرف موجر و مستاجر قراردادهای اجاره به طور رایگان در سامانه املاک و اسکان ثبت می‌شود و نیازی انعقاد و ثبت این قرارداد در مشاوران املاک نیست. این اقدام تنها محدود به قراردادهای تمدید اجاره نمی‌شود بلکه مشمول قراردادهای جدید اجاره هم خواهد شد.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: ثبت قراردادها به صورت آزمایشی در سامانه املاک و اسکان در حال انجام است.

عباسی ادامه داد: از دیگر اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار اجاره تعیین سقف اجاره بها است که طبق مصوبه روز گذشته شورای عالی مسکن، سقف افزایش اجاره بها در تهران ٢۵ درصد و در سایر شهرها ٢٠ درصد است.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایلنا
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سعید
ارسالی در
یکی از بالا رفتن اجاره ها معاملات ملکی هستن که برای گرفتن کمسیون بیشتر باعث بالا رفتن اجاره ها میشون
احمد.ع.شهرضا(شهر شهید همت
ارسالی در
دوستان مستاجر!!نیت وقصدکمک به مستأجران یادشمنی بابنگاه ها نیست،بلکه چندصباحی میخواندآمارخانه های اجاره ای رابدون زحمت ومطمئن بدست بیارند(بعضی بنگاه‌ها بخاطرمالیات یاسفارش موجربعضی خانه هارا توسامانه ثبت نمی‌کنند)بعدهم یامیگندهزینه بدید،یاکه میگندخوش اومدید(به همین راحتی)
ناشناس
ارسالی در
سلام.
قبلا وقتی یک نفر می خواست مغازه بزند حتما باید از اتاق اصناف مجوز می گرفت،ولی در حال حاضر اکثر دلالان وبی سوادن وبی تجربها املاکی شده اند وبا ترفندهای بی شمار اقدام به کلاه برداری از مردم انجام وظیفه می کنند‌.
ح ن
ارسالی در
چرا هی چررت پرت میگین، طرف میگه خالی کن میخوام خونم رو بفروشم مبخوام بگم نه. یه چیزی بگین که شدنی باشه.
امیر حسینی
ارسالی در
از قدیم گفتن. سواره از پیاده خبر ندارد که بماند اما از اون ۷۰۰۰ هزار صفحه برنامه اگر وجود داشته باشد هوچی برای حمایت از مستاجر وجود خارجی ندارد